Williams dle svého ředitele výkonnosti, Roba Smedleyho, potřebuje zrychlit vývoj, aby dostihl Ferrari a odolal tlaku Red Bullu.
"Máme teď za sebou čtyři závody a je celkem jasné, jaké je pořadí. Máme pro Barcelonu několik vylepšení. Myslím si, že to bude ta stará výzva - znovu do Barcelony dostihnout Ferrari, obzvlášť pokud jde o závodní rychlost, to je naším cílem," popisuje Smedley.
"Myslím, že teď celkem dobře optimalizujeme balík, který máme. Přijde toho ještě více, ale ne obrovské kousky oproti tomu, co teď máme. Musíme ale vyvíjet šasi - nebo celý balík auta - rychleji a ve vyšším tempu, pokud chceme dostihnout lidi před nimi. A našim prvořadým cílem je tyto lidi dohnat," pokračuje inženýr, který má u Williamsu na starosti výkonnost.
Uvědomuje si také, že jim brzy bude dýchat na záda Red Bull, který se trápí se spolehlivostí pohonných jednotek Renaultu, jakmile vyřeší své potíže: "Vždy musíme mít na mysli, že za sebou máme obrovskou, technicky velmi schopnou organizaci za námi v podobě Red Bullu, který bude silnější, než doposud, jakmile dají své věci dohromady."
Cílem Williamsu je porazit ve Velké ceně Španělska Ferrari (foto: Williams F1 Team)
"Musíme se dívat kupředu, ale také sledovat, co se děje za námi. Máme co do činění s obrovskými, velmi dobře organizovanými týmy: s Ferrari před námi a Red Bullem za sebou. To je herní pole, které sledujeme," dodává Smedley pro ESPN.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.