Mexičan měl po svém gala vstupu do F1 se Sauberem otevřené dveře u spousty týmů. Jenže podpis smlouvy s McLarenem se ukázal jako jeho osobní Waterloo. Teď pilot věří, že opět dostane šanci.
V GP2 nepatřil Sergio Pérez mezi jezdce, které by experti tipovali na budoucí hvězdu F1. Letos už ale jede svoji pátou sezonu v F1. Po svých dvou úvodních sezonách ve světě velkých cen, kdy působil u Sauberu, býval ale za budoucí hvězdu tohoto sportu označovát. Pak se pro sezonu 2013 rozhodl přestoupit do McLarenu, kde chtěl útočit na vítězství v závodech.
Místo toho ale přišlo velké zklamání a na konci sezony vyhazov: "Myslel jsem, že je moje kariéra u konce," řekl Mexičan pro Sky Sport. V sezoně 2012 se dostal se Sauberem hned třikrát na podium a vybudoval si pověst jezdce, který dokáže extrémně dobře pracovat s pneumatikami. I díky tomu o jeho služby začaly projevovat zájem některé špičkové týmy.
"Měl jsem možnost přestoupit do Ferrari, také zde byla možnost jezdit za Mercedes," vzpomíná 'Checo'. I když McLaren přišel se svojí nabídkou jako poslední z velkých týmů, tak se nakonec Pérez rozhodl nahradit u McLarenu Lewise Hamiltona. Důvodem proto byla dobrá výkonnost, kterou tým ještě na konci sezony 2012 prokazoval.
"Myslel jsem si: 'McLaren je silný, bude bojovat o vítězství v závodech'. Myslel jsem, že dělám správně. Ale s autem se jezdilo strašně. Do závodu jsme nasadili třeba nové nastavení a auto najednou bylo k nepoznání," poznamenává pilot, jehož maximem bylo v této sezoně jenom 5. místo z Indie.
Vzpomínky na sezonu u McLarenu nejsou pro Péreze moc pozitivní (zdroj: McLaren)
Na konci sezony navíc přišla zpráva, že jej nahrazuje Kevin Magnussen. "McLaren byl tvrdým chlebem." Podle svých slov byl tehdy Sergio pro takový úkol ještě "nezralý". Důkazem toho je i prohraný týmový duel s Buttonem.
"V roce 2011 jsem se stal prvním Mexičanem v F1 po dlouhé době. Tlak byl proto hodně velký, ale byl jsem na to zvyklý. Ještě větší tlak jsem zažil předtím, než jsem se do F1 dostal." Teď jezdec Force Indie čeká na další nabídku od top týmu: "Věřím v to. Jednoho dne ta možnost přijde."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.