Bývalý mistr světa F1, Jacques Villeneuve, je toho názoru, že dobrá rychlost Ferrari při dlouhých výjezdech během pátečních tréninků může znamenat špatnou zprávu pro Nica Rosberga.
Současná situace v šampionátu je následující: Vede Lewis Hamilton o 3 body před Sebastianem Vettelem, o dalších 7 bodů zpět je Nico Rosberg. Se silným Ferrari v zádech se totiž dle Jacqua Villeneuvea může stát, že bude Nico Rosberg obětován ve prospěch týmu například při volbě strategie.
"Je to špatná zpráva pro Nica, protože za této situace už tým nedovolí svým jezdcům, aby mezi sebou volně bojovali. To tedy bude špatná zpráva i pro nás všechny ostatní," říká Kanaďan pro 'motorsport.com'. V Malajsii tým povolal oba své jezdce najednou do boxů, z čehož vyústila ztráta pro Rosberga.
"Je zřejmé, že pod tlakem tým nejednal správně. Podařilo se jim získat všechny stratégy, které dříve mělo Ferrari, a jejich strategie kompletně odešla. Snaží se být fair k jezdcům. Nikdy byste ale nezastavili oba jezdce tak, jak to udělali oni. Teď se tedy zřejmě rozhodli, že už nebudou tak fair ke svým oběma jezdcům a budou dělat to, co je třeba, aby vyhráli."
Ferrari udělalo správnou změnuPříchod Maurizia Arrivabeneho do čela Scuderie vnímá bývalého mistr světa F1 velmi pozitivně. "Udělali správnou změnu. Je velmi otevřený a lidský. Toto jste od Ferrari nikdy nevídali. V prvních dvou závodech byli otevření a měl jsem pocit, že nám nelžou. Přesně nám říkali, co se děje. Všechna ta energie, a ta přišla s příchodem Vettela, jim pomáhá ve výkonnosti. Jsou uvolnění."
Jacques ve své mistrovské sezoně na Hungaroringu (foto: Williams F1 Team)
Pomoc Kimimu RäikkönenoviDle Jacqua příchod Sebastiana Vettela pomohl i druhému jezdci týmu, Kimimu Räikkönenovi. Toho vloni zcela převálcoval Fernando Alonso: "Pomáhá to i Kimimu Räikkönenovi, což je to, co Ferrari potřebovalo. Teď mají dva konkurenceschopné jezdce.
Kimi dokonce začal mluvit do radia, začal pracovat s inženýry... a to je snad poprvé v jeho kariéře. To je velmi pozitivní věc." Dle mistra světa z roku 1997 (titul vyjel v týmu Williams) je tedy budoucnost týmu z Itálie ve skrze pozitivní.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.