Bývalý mistr světa F1, Jacques Villeneuve, je toho názoru, že dobrá rychlost Ferrari při dlouhých výjezdech během pátečních tréninků může znamenat špatnou zprávu pro Nica Rosberga.
Současná situace v šampionátu je následující: Vede Lewis Hamilton o 3 body před Sebastianem Vettelem, o dalších 7 bodů zpět je Nico Rosberg. Se silným Ferrari v zádech se totiž dle Jacqua Villeneuvea může stát, že bude Nico Rosberg obětován ve prospěch týmu například při volbě strategie.
"Je to špatná zpráva pro Nica, protože za této situace už tým nedovolí svým jezdcům, aby mezi sebou volně bojovali. To tedy bude špatná zpráva i pro nás všechny ostatní," říká Kanaďan pro 'motorsport.com'. V Malajsii tým povolal oba své jezdce najednou do boxů, z čehož vyústila ztráta pro Rosberga.
"Je zřejmé, že pod tlakem tým nejednal správně. Podařilo se jim získat všechny stratégy, které dříve mělo Ferrari, a jejich strategie kompletně odešla. Snaží se být fair k jezdcům. Nikdy byste ale nezastavili oba jezdce tak, jak to udělali oni. Teď se tedy zřejmě rozhodli, že už nebudou tak fair ke svým oběma jezdcům a budou dělat to, co je třeba, aby vyhráli."
Ferrari udělalo správnou změnuPříchod Maurizia Arrivabeneho do čela Scuderie vnímá bývalého mistr světa F1 velmi pozitivně. "Udělali správnou změnu. Je velmi otevřený a lidský. Toto jste od Ferrari nikdy nevídali. V prvních dvou závodech byli otevření a měl jsem pocit, že nám nelžou. Přesně nám říkali, co se děje. Všechna ta energie, a ta přišla s příchodem Vettela, jim pomáhá ve výkonnosti. Jsou uvolnění."
Jacques ve své mistrovské sezoně na Hungaroringu (foto: Williams F1 Team)
Pomoc Kimimu RäikkönenoviDle Jacqua příchod Sebastiana Vettela pomohl i druhému jezdci týmu, Kimimu Räikkönenovi. Toho vloni zcela převálcoval Fernando Alonso: "Pomáhá to i Kimimu Räikkönenovi, což je to, co Ferrari potřebovalo. Teď mají dva konkurenceschopné jezdce.
Kimi dokonce začal mluvit do radia, začal pracovat s inženýry... a to je snad poprvé v jeho kariéře. To je velmi pozitivní věc." Dle mistra světa z roku 1997 (titul vyjel v týmu Williams) je tedy budoucnost týmu z Itálie ve skrze pozitivní.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.