Bývalý mistr světa F1, Jacques Villeneuve, je toho názoru, že dobrá rychlost Ferrari při dlouhých výjezdech během pátečních tréninků může znamenat špatnou zprávu pro Nica Rosberga.
Současná situace v šampionátu je následující: Vede Lewis Hamilton o 3 body před Sebastianem Vettelem, o dalších 7 bodů zpět je Nico Rosberg. Se silným Ferrari v zádech se totiž dle Jacqua Villeneuvea může stát, že bude Nico Rosberg obětován ve prospěch týmu například při volbě strategie.
"Je to špatná zpráva pro Nica, protože za této situace už tým nedovolí svým jezdcům, aby mezi sebou volně bojovali. To tedy bude špatná zpráva i pro nás všechny ostatní," říká Kanaďan pro 'motorsport.com'. V Malajsii tým povolal oba své jezdce najednou do boxů, z čehož vyústila ztráta pro Rosberga.
"Je zřejmé, že pod tlakem tým nejednal správně. Podařilo se jim získat všechny stratégy, které dříve mělo Ferrari, a jejich strategie kompletně odešla. Snaží se být fair k jezdcům. Nikdy byste ale nezastavili oba jezdce tak, jak to udělali oni. Teď se tedy zřejmě rozhodli, že už nebudou tak fair ke svým oběma jezdcům a budou dělat to, co je třeba, aby vyhráli."
Ferrari udělalo správnou změnuPříchod Maurizia Arrivabeneho do čela Scuderie vnímá bývalého mistr světa F1 velmi pozitivně. "Udělali správnou změnu. Je velmi otevřený a lidský. Toto jste od Ferrari nikdy nevídali. V prvních dvou závodech byli otevření a měl jsem pocit, že nám nelžou. Přesně nám říkali, co se děje. Všechna ta energie, a ta přišla s příchodem Vettela, jim pomáhá ve výkonnosti. Jsou uvolnění."
Jacques ve své mistrovské sezoně na Hungaroringu (foto: Williams F1 Team)
Pomoc Kimimu RäikkönenoviDle Jacqua příchod Sebastiana Vettela pomohl i druhému jezdci týmu, Kimimu Räikkönenovi. Toho vloni zcela převálcoval Fernando Alonso: "Pomáhá to i Kimimu Räikkönenovi, což je to, co Ferrari potřebovalo. Teď mají dva konkurenceschopné jezdce.
Kimi dokonce začal mluvit do radia, začal pracovat s inženýry... a to je snad poprvé v jeho kariéře. To je velmi pozitivní věc." Dle mistra světa z roku 1997 (titul vyjel v týmu Williams) je tedy budoucnost týmu z Itálie ve skrze pozitivní.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.