Giedo van der Garde odhaluje další informace o nepříjemné situaci ze začátku roku, která vyvrcholila v Melbourne po několika soudních sporech. Ty potvrdily Holanďanův nárok na závodní sedačku u Sauberu.
Švýcarský tým nakonec urovnal spor s Giedem van der Gardem vyplacením odškodného ve výši několika milionů EUR. Jezdec se dožadoval uznání svého práva na závodní místo u týmu Sauber pro sezonu 2015. Soud v Melbourne mu přiřkl nárok na vstup do garáže Sauberu a závodní sedačku.
29 letý jezdec teď přiznává: "Cítil jsem se hodně zvláštně. Je těžké popsat, čím jsem si vlastně procházel - Denisa [přítelkyně] to může potvrdit. Ale věděl jsem, že musím zůstat chladným," popisuje pro holandský magazín 'Formule 1'. "Měl jsem dojít k týmu a říci: 'Ahoj, jsem tu, abych jezdil.'
Jenže pak jsem vešel do motorhomu a nikdo nic neříkal. Všichni ti lidé, kteří se mnou předtím spolupracovali, mě ignorovali. Nikdo se na mě ani nepodíval a pak jsem si pomyslel: 'Co se to děje?'. Šel jsem za Beatem [Zehnderem, manažer týmu], ten mi vrazil do ruky závodní sedačku, kombinézu a boty a řekl jen: 'Tady'.
Sny o F1 jsou pryč, ale snad tento případ pomůže změnit F1, věří Giedo (foto: Sauber Motorsport AG)
Oblékl jsem se v garáži, abych si vyzkoušel sedačku, ale pedály byly nastaveny podle [Marcuse] Ericssona. Nic nemohlo být změněno. Neupravili pěnovou výplň - nic. Byly tam jen dva mechanici a všichni ostatní byli odesláni pryč. Bylo to hodně divné, protože normálně by tam byli a pracovali by.
Nevím, co tým řekl svým mechanikům, ale pokud byli upřímní, tak svoje výplaty obdržely jenom díky našim dřívějším platbám z roku 2014. A pak se z nás najednou stali nepřátelé, což je pochopitelně trošku volo***," kroutí hlavou pilot.
"Chápu, že se báli, že je jejich práce v ohrožení. Ale myslím si, že bychom si zasloužili více uznání. Jenom inženýři se chovali normálně, když mi řekli: 'Pokud by se se mnou zacházelo stejně, tak bych také vystoupil a bojoval o svoje práva. Je hezké, když dostanete takový respekt - mimo jiné i od ostatních jezdců nebo šéfů týmů.
Zůstane sezona 2013 van der Gardeho jedinou v pozici závodního jezdce v F1?(foto: Caterham F1 Team)
Celkově to bylo dobré. Jasně, jsem bez místa, moje sny jsou pryč, ale myslím, že to může změnit F1. Mluvil jsem s Alexem Wurzem, předsedou GPDA, jeho cílem je větší spravedlnost v F1. Doufám, že uspěje, protože tohle už se nesmí nikdy stát."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.