Ředitel výkonnosti Williamsu, Rob Smedley, je znepokojen obrovskou ztrátou, kterou měl jeho tým v cíli Velké ceny Malajsie uplynulý víkend.
Vyhrál ji překvapivě Sebastian Vettel, jenž porazil Mercedesy: v cíli (viz výsledky) měl náskok 8,6 sekundy na Lewise Hamiltona a 12,3 s na třetího Nica Rosberga. Před oba Williamsy se dostal také Kimi Räikkönen i přesto, že krátce po startu utrpěl defekt. První čtyři piloti byli mnohem rychlejší než zbytek pole.
Podle Massy má stále nejrychlejší auto německý tým, Scuderia byla šetrnější v pneumatikách: "Mercedes má nejrychlejší auto a Ferrari lépe využívá pneumatiky. To bylo v Malajsii klíčem." A zlepšilo i motor: "Momentálně necítíme vyšší výkon než loni. Ale můžete vidět i na Sauberu, že Ferrari udělalo obrovský pokrok."
Jeho týmový kolega Valtteri Bottas dojel v Malajsii pátý se ztrátou 70,4 sekundy, Brazilec velkou cenu dokončil o 3,2 s po něm. A to chtěl Williams před sezónou ukrojit další desetiny ze ztráty na Mercedes a pravidelně s ním bojovat o vítězství.
"Jo, samozřejmě, že mě to znepokojuje. Mít na konci závodu ztrátu 60 sekund, to je obrovskou starostí. Bylo by to ode mě slabé, kdybych řekl, že mě to neznepokojuje," říká Smedley, který loni přestoupil z Ferrari k Williamsu.
Valtteri Bottas na Sebastiana Vettela ztratil v Sepangu přes 70 sekund(foto: Williams F1 Team)
"Ale pár kousků k té minutě přispělo, jako například fakt, že si Sebastian mohl dovolit o zastávku méně. To je tedy věc, na kterou se musíme začít soustředit. A zároveň potřebujeme vyvíjet balík auta zepředu dozadu, tlačit na to.
Znepokojuje nás to - kdykoliv je někdo vpředu, dělá vám to starosti, bez ohledu na barvu jeho vozu. Zkrátka na to musíme tlačit a ujistit se, že vyvíjíme rychleji než oni. Pokud to uděláme, pak ztrátu stáhneme. Takhle je to jednoduché," shrnuje Smedley.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.