Ředitel výkonnosti Williamsu, Rob Smedley, je znepokojen obrovskou ztrátou, kterou měl jeho tým v cíli Velké ceny Malajsie uplynulý víkend.
Vyhrál ji překvapivě Sebastian Vettel, jenž porazil Mercedesy: v cíli (viz výsledky) měl náskok 8,6 sekundy na Lewise Hamiltona a 12,3 s na třetího Nica Rosberga. Před oba Williamsy se dostal také Kimi Räikkönen i přesto, že krátce po startu utrpěl defekt. První čtyři piloti byli mnohem rychlejší než zbytek pole.
Podle Massy má stále nejrychlejší auto německý tým, Scuderia byla šetrnější v pneumatikách: "Mercedes má nejrychlejší auto a Ferrari lépe využívá pneumatiky. To bylo v Malajsii klíčem." A zlepšilo i motor: "Momentálně necítíme vyšší výkon než loni. Ale můžete vidět i na Sauberu, že Ferrari udělalo obrovský pokrok."
Jeho týmový kolega Valtteri Bottas dojel v Malajsii pátý se ztrátou 70,4 sekundy, Brazilec velkou cenu dokončil o 3,2 s po něm. A to chtěl Williams před sezónou ukrojit další desetiny ze ztráty na Mercedes a pravidelně s ním bojovat o vítězství.
"Jo, samozřejmě, že mě to znepokojuje. Mít na konci závodu ztrátu 60 sekund, to je obrovskou starostí. Bylo by to ode mě slabé, kdybych řekl, že mě to neznepokojuje," říká Smedley, který loni přestoupil z Ferrari k Williamsu.
Valtteri Bottas na Sebastiana Vettela ztratil v Sepangu přes 70 sekund(foto: Williams F1 Team)
"Ale pár kousků k té minutě přispělo, jako například fakt, že si Sebastian mohl dovolit o zastávku méně. To je tedy věc, na kterou se musíme začít soustředit. A zároveň potřebujeme vyvíjet balík auta zepředu dozadu, tlačit na to.
Znepokojuje nás to - kdykoliv je někdo vpředu, dělá vám to starosti, bez ohledu na barvu jeho vozu. Zkrátka na to musíme tlačit a ujistit se, že vyvíjíme rychleji než oni. Pokud to uděláme, pak ztrátu stáhneme. Takhle je to jednoduché," shrnuje Smedley.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.