MALAJSIE - 2. TRÉNINK; Nejrychlejší čas druhého tréninku předvedl Lewis Hamilton. Za ním skončil Kimi Räikkönen s Ferrari poté, co překonal Nica Rosberga s druhým Mercedesem. Zlepšení dosáhl McLaren, problémy naopak sužovaly Ricciarda s Red Bullem.
Také odpolední trénink v Malajsii začal za sucha, i když meteorologové předpovídali pro jeho průběh přeháňky. Teplota vzduchu se pohybuje kolem 34 °C, dráha je rozpálená na 60 °C - pneumatiky dostanou zabrat.
Williams po ranní části příliš radosti nemá: Massa v něm totiž vesele kroužil na pneumatikách, které jsou určeny pouze pro prvních 30 min - tým za to dostal podmíněnou pokutu 10 000 Eur, kterou bude muset ihned zaplatit v případě, že se letos dopustí tohoto prohřešku ještě jednou.
Prvními piloty na trati byli Räikkönen s Ferrari a Stevens s Manorem, který potřebuje ujet co nejvíce kilometrů. Proto také bez okolků najel do měřeného kola a zaznamenal čas 1:46,705 min. Po třech min se před něj dostala obě Ferrari: Vettel (1:40,980) i jeho finský týmový kolega (1:41,002 min). Italský tým se drží o něco nižšího přítlaku - těží z toho v 1. a 3. sektoru, ztrácí však v tom prostředním.
Maldonadův Lotus v rozkladu za jízdy (foto: Formula1.com)
Problém během jízdy zažil Maldonado - část jeho bočnice mu ulétla, proto zamířil s nekompletním vozem do boxů. Alonso se svým pokusem (1:43,040) dostává na 11. příčku, na Mercedes ztrácí 2,758 s. Button je opět o dvě desetiny za ním.
Honda v Malajsii už nejezdí tak konzervativně, ale stále ani na plný výkon. S McLarenem udělala pokrok, dostali se pod tři sekundy za Mercedes a volí spíše nižší přítlak, aby deficit pohonné jednotky kompenzoval.
V Austrálii je trápily vysoké teploty. O to více je může těšit spolehlivost v Malajsii, kde jsou ještě o 10 °C vyšší než v Melbourne. I přes velké zlepšení to ale v Sepangu na předjíždění soupeřů zřejmě stačit nebude (s výjimkou Manoru), byť zatím v tréninku zajíždějí rychlejší kola než Force India, která v Číně čeká velký balík vylepšení.
Po 21 min se do čela dostal Rosberg (1:40,438 a 1:40,282 min), zatímco mechanici usilovně pokračovali v práci na Mercedesu jeho týmového kolegy, který zaznamenal závadu v sání - motor by jinak měl být v pořádku.
McLaren v Malajsii oproti předchozímu závodu zrychlil, Alonso zatím Buttona předčí(foto: McLaren)
Po půl hodině piloti začali poprvé přezouvat na středně-tvrdou směs a zkoušet si rychlá kola, jejich snažení ale omezily červené vlajky - ve štěrku v zatáčce č. 11 zůstal Merhi s Manorem. Provoz byl na 6 min přerušen. Potíže nato sužovaly Grosjeana, který oznámil, že nemá výkon a že se mu vybíjí baterie, proto musel do boxů a ve zbývající části už nevyjel.
V polovině tréninku se na dráhu konečně dostal Hamilton s opraveným vozem a ihned předvedl páté nejrychlejší kolo (1:41,169 min). Mercedes ho ale opět povolává do boxů: "Teď jsme přišli o telemetrii úplně."
Vettel mezitím dostal smyk v zatáčce č. 11. Naštěstí nedošlo k poškození vozu, Sebastian s Ferrari mohl dále pokračovat. Jeho týmový kolega Räikkönen na měkčích pneumatikách na chvíli sesadil Mercedesy z trůnu - 1:40,163 min. Mimo trať se ocitli Nasr i Pérez.
Kimi Räikkönen druhému tréninku dlouho kraloval, až v závěrujej překonal Hamilton (foto: Scuderia Ferrari)
Pneumatiky dostávají zabrat, jejich teplota dosahuje 120 °C. Button hlásí "masivní nedotáčivost," a problémy s ovladatelností McLarenu: "Ve vysokých rychlostech je auto celkem neutrální, jsme hodně pozadu za tím, kde potřebujeme být."
Rosberg se pokusil dostat do čela, ale na Kimiho ztratil 55 tisícin sekundy. Ferrari má náskok zejména v prvním sektoru. Podařilo se to až Hamiltonovi s druhým Mercedesem, přestože většinu času prostál v garáži - 1:39,790 min. Stěžoval si při tom na "zhoršující se řazení všude."
Ferrari se v závěru věnoval 2 odlišným závodním simulacím: Vettel kroužil na tvrdých pneumatikách a Räikkönen na středně-tvrdých. Bottas, před kterého se dostal i Kvjat, si stěžuje na nedostatek přilnavosti: "Grip je opravdu, opravdu slabý, a záď ustřeluje."
Ricciardo kvůli technickým problémům ujel jen šest kol a zůstává na 10. pozici: "Cítím, že máme stále stejné problémy." Kvjat navíc v samotném závěru také zaznamenal problémy s motorem. Red Bull není spokojený, dnes by to mohlo na tiskové konferenci mezi Cyrilem Abiteboulem z Renaultu a Christianem Hornerem trochu skřípat. PR oddělení čeká výzva.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Ke konci se již všichni věnovali dlouhým jízdám a časy se nelepšily. Ten nejrychlejší si připsal opět Mercedes, o necelé 4 desetiny zpět zůstal Räikkönen, za ním se seřadili Rosberg, Kvjat a Bottas. Stříbrné šípy jsou nejrychlejší, ale Ferrari jim je velmi blízko a zdá se, že Williams je až za nimi. Karty týmy naplno odhalí v zítřejší kvalifikaci.
Maximální rychlosti: 1. Bottas - 322,5 km/h; 2. Maldonado - 318,7 km/h; 3. Nasr - 317,8 km/h; 4. Massa - 317,5 km/h; 5. Räikkönen - 317,4 km/h; 6. Vettel - 317,1 km/h; 7. Ericsson - 316,9 km/h; 8. Grosjean - 316,1 km/h; 9. Pérez - 315,8 km/h; 10. Rosberg - 315,2 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Přehled nejrychlejších sektorů a skutečných časů
Výsledky:
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.