MALAJSIE - 1. TRÉNINK; V prvním tréninku před Velkou cenou Malajsie byl nejrychlejší Nico Rosberg s Mercedesem.
V Sepangu jsme se dočkali suchého tréninku, který probíhal za mírného větru a teploty vzduchu 33 °C. Z testovacích pilotů dostal šanci Rafaelle Marciello místo Felipeho Nasra u Sauberu.
Jako první na dráhu vyrazil jeho týmový kolega Ericsson následovaný Stevensem - Manor si tak připsal první metry v roce 2015! Na dráze se brzy objevil také Alonso po své nehodě a hned musel krotit smyk svého McLarenu. Hamilton měl v úvodu problémy, přišel o telemetrii.
První čas po 17 min předvedl Ericsson - 1:44,483 min, během několika sekund jej překonali Bottas (1:43,432 a 1:42,533 min). Po 28 min zůstal na dráze stát Hamiltonův Mercedes. Mistr světa hlásil, že "se něco stalo, přišel jsem o výkon." Vypadá to na problém s motorem, podle Lowea ho ale možná měnit nebudou muset. V boxech mimo auto postával Vettel, zatímco mechanici dlouho pracovali na jeho voze.
Final run of the morning for Jenson. It's been a productive and encouraging session. #F1 #MalaysiaGP pic.twitter.com/CkJot68NoD
— McLaren (@McLarenF1) March 27, 2015
V polovině tréninku jsme se dočkali prvních měřených kol Manoru: Stevens zvládl kolo za 1:51,091, 1:47,734 a 1:46,686 min - na Rosberga, který se mezitím dostal do čela (1:40,124), ztrácí 6,5 sekundy. Alonso s McLarenem je o notný kus napřed - 1:42,885 min. Proti Austrálii se stáj z Wokingu zlepšila, ale ke středu pole je to stále daleko. Button na něj ztrácel 2 desetiny.
Nejblíže Mercedesu bylo opět Ferrari, které potvrzuje velké pokroky: Räikkönen na Rosberga ztratil čtyři desetiny, Vettel devět. Čtvrtá příčka patří Grosjeanovi o dalších 6 desetin zpět, pátý skončil Sainz s vozem Toro Rosso.
Maximální rychlosti: 1. Grosjean - 320,5 km/h; 2. Bottas - 316,9 km/h; 3. Maldonado - 316,7 km/h; 4. Ericsson - 316,3 km/h; 5. Massa - 316,0 km/h; 6. Pérez - 314,1 km/h; 7. Marciello - 312,2 km/h; 8 Hülkenberg - 311,7 km/h; 9. Rosberg - 311,0 km/h; 10. Räikkönen - 310,3 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.