MALAJSIE - 1. TRÉNINK; V prvním tréninku před Velkou cenou Malajsie byl nejrychlejší Nico Rosberg s Mercedesem.
V Sepangu jsme se dočkali suchého tréninku, který probíhal za mírného větru a teploty vzduchu 33 °C. Z testovacích pilotů dostal šanci Rafaelle Marciello místo Felipeho Nasra u Sauberu.
Jako první na dráhu vyrazil jeho týmový kolega Ericsson následovaný Stevensem - Manor si tak připsal první metry v roce 2015! Na dráze se brzy objevil také Alonso po své nehodě a hned musel krotit smyk svého McLarenu. Hamilton měl v úvodu problémy, přišel o telemetrii.
První čas po 17 min předvedl Ericsson - 1:44,483 min, během několika sekund jej překonali Bottas (1:43,432 a 1:42,533 min). Po 28 min zůstal na dráze stát Hamiltonův Mercedes. Mistr světa hlásil, že "se něco stalo, přišel jsem o výkon." Vypadá to na problém s motorem, podle Lowea ho ale možná měnit nebudou muset. V boxech mimo auto postával Vettel, zatímco mechanici dlouho pracovali na jeho voze.
Final run of the morning for Jenson. It's been a productive and encouraging session. #F1 #MalaysiaGP pic.twitter.com/CkJot68NoD
— McLaren (@McLarenF1) March 27, 2015
V polovině tréninku jsme se dočkali prvních měřených kol Manoru: Stevens zvládl kolo za 1:51,091, 1:47,734 a 1:46,686 min - na Rosberga, který se mezitím dostal do čela (1:40,124), ztrácí 6,5 sekundy. Alonso s McLarenem je o notný kus napřed - 1:42,885 min. Proti Austrálii se stáj z Wokingu zlepšila, ale ke středu pole je to stále daleko. Button na něj ztrácel 2 desetiny.
Nejblíže Mercedesu bylo opět Ferrari, které potvrzuje velké pokroky: Räikkönen na Rosberga ztratil čtyři desetiny, Vettel devět. Čtvrtá příčka patří Grosjeanovi o dalších 6 desetin zpět, pátý skončil Sainz s vozem Toro Rosso.
Maximální rychlosti: 1. Grosjean - 320,5 km/h; 2. Bottas - 316,9 km/h; 3. Maldonado - 316,7 km/h; 4. Ericsson - 316,3 km/h; 5. Massa - 316,0 km/h; 6. Pérez - 314,1 km/h; 7. Marciello - 312,2 km/h; 8 Hülkenberg - 311,7 km/h; 9. Rosberg - 311,0 km/h; 10. Räikkönen - 310,3 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.