Bývalý jezdec McLarenu, Sergio Perez, který ve VC Austrálie bojoval dlouhou dobu s Jensonem Buttonem, si myslí, že auto McLarenu má celkem slušný potenciál. Nakonec se rozhovořil i o potenciálu vlastního auta.
"Můžete vidět, že auto má potenciál, ale motor je celkem slabý - to můžeme vidět zvenku. V zatáčkách ale mají dobré auto, jenže ve Formuli 1 je těžké následovat jiné auto, takže úplně přesně vám to nedokážu říct," řekl Sergio Pérez pro crash.net.
Auto McLarenu zaostávalo hlavně na rovinkách kvůli motoru Honda, který neběžel na plný výkon. Očekává se, že na plný výkon nepoběží ani v Malajsii, což může být pro piloty obtížné vzhledem ke dvěma dlouhým rovinkám.
"My nacházíme problémy během víkendů, takže si nemyslím, že by nám absence v testech nějak moc ublížila. Nemáme problém se spolehlivostí nebo nastavením, ale jednoduše nám chybí přítlak. Kdybychom měli dostatečný přítlak, mohli bychom maximalizovat potenciál auta."
"Současné auto je spíše evolucí než revolucí, takže víme, jaké jsou jeho silné a slabé stránky díky loňskému vozu. Myslím, že náš monopost má ještě velký potenciál, otázka je, kdy ho dokážeme odemknout a jak rychle budou vyvíjet ostatní," zakončil Pérez povídáním o vlastním autě, kterému na rozdíl od McLarenu chybí přítlak.
Možná spolu bude Force India a McLaren závodit častěji (foto: Sahara Force India)
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.