Pro šéfku Sauberu byl úvod sezóny v Austrálii kvůli soudním tahanicím s Giedem van der Gardem noční můrou. Nyní se Moniša Kaltenbornová vrací k událostem z Melbourne.
"Když jsem seděla u australského soudu a slyšela slovo vězení, byl to šok," přiznává 43letá Kaltenbornová v rozhovoru pro Blick poté, co Van der Garde vyhrával kvůli protiprávně ukončenému kontraktu jedno soudní stání za druhým. Vše se nakonec vyřešilo mimosoudním urovnáním před kvalifikací s tím, že Sauber holandskému jezdci vyplatí odškodné ve výši 15 milionů Eur.
Události však mohly nabrat jiný směr, pokud by se mu podařilo na poslední chvíli získat superlicenci. "Pokud by od FIA licenci obdržel, pak by se pokusil o všechno možné, jen aby jezdil," přiznává šéfka Sauberu. Kvůli tomu by bez auta zůstal buď Felipe Nasr, jehož sponzor štědře zaplatil za zbarvení vozu, nebo Marcus Ericsson, jehož příspěvek do pokladny Sauberu se pohybuje v podobné výši.
Nakonec se - naštěstí pro tým - vše vyřešil finanční kompenzací. Není ale jasné, kdo oněch 15 milionů Eur Van der Gardemu zaplatí - zda finančně se trápící tým, sponzoři Ericssona a Nasra nebo zakladatel Peter Sauber. "Tohle nemůžu a ani nebudu komentovat," uvádí Kaltenbornová.
Spor s Giedem van der Gardem vyšel Sauber draho, Kaltenbornová přiznává své chyby(foto: Sauber Motorsport AG)
Přiznává však: "Ano, udělala jsem chyby. Byla jsem příliš důvěřivá a hořce jsem za to byla vytrestána." Podle ní soudy nerozhodují dle morálních zásad - platí pro ně pouze písemné dohody bez ohledu na další okolnosti.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.