Pro šéfku Sauberu byl úvod sezóny v Austrálii kvůli soudním tahanicím s Giedem van der Gardem noční můrou. Nyní se Moniša Kaltenbornová vrací k událostem z Melbourne.
"Když jsem seděla u australského soudu a slyšela slovo vězení, byl to šok," přiznává 43letá Kaltenbornová v rozhovoru pro Blick poté, co Van der Garde vyhrával kvůli protiprávně ukončenému kontraktu jedno soudní stání za druhým. Vše se nakonec vyřešilo mimosoudním urovnáním před kvalifikací s tím, že Sauber holandskému jezdci vyplatí odškodné ve výši 15 milionů Eur.
Události však mohly nabrat jiný směr, pokud by se mu podařilo na poslední chvíli získat superlicenci. "Pokud by od FIA licenci obdržel, pak by se pokusil o všechno možné, jen aby jezdil," přiznává šéfka Sauberu. Kvůli tomu by bez auta zůstal buď Felipe Nasr, jehož sponzor štědře zaplatil za zbarvení vozu, nebo Marcus Ericsson, jehož příspěvek do pokladny Sauberu se pohybuje v podobné výši.
Nakonec se - naštěstí pro tým - vše vyřešil finanční kompenzací. Není ale jasné, kdo oněch 15 milionů Eur Van der Gardemu zaplatí - zda finančně se trápící tým, sponzoři Ericssona a Nasra nebo zakladatel Peter Sauber. "Tohle nemůžu a ani nebudu komentovat," uvádí Kaltenbornová.
Spor s Giedem van der Gardem vyšel Sauber draho, Kaltenbornová přiznává své chyby(foto: Sauber Motorsport AG)
Přiznává však: "Ano, udělala jsem chyby. Byla jsem příliš důvěřivá a hořce jsem za to byla vytrestána." Podle ní soudy nerozhodují dle morálních zásad - platí pro ně pouze písemné dohody bez ohledu na další okolnosti.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.