Pro šéfku Sauberu byl úvod sezóny v Austrálii kvůli soudním tahanicím s Giedem van der Gardem noční můrou. Nyní se Moniša Kaltenbornová vrací k událostem z Melbourne.
"Když jsem seděla u australského soudu a slyšela slovo vězení, byl to šok," přiznává 43letá Kaltenbornová v rozhovoru pro Blick poté, co Van der Garde vyhrával kvůli protiprávně ukončenému kontraktu jedno soudní stání za druhým. Vše se nakonec vyřešilo mimosoudním urovnáním před kvalifikací s tím, že Sauber holandskému jezdci vyplatí odškodné ve výši 15 milionů Eur.
Události však mohly nabrat jiný směr, pokud by se mu podařilo na poslední chvíli získat superlicenci. "Pokud by od FIA licenci obdržel, pak by se pokusil o všechno možné, jen aby jezdil," přiznává šéfka Sauberu. Kvůli tomu by bez auta zůstal buď Felipe Nasr, jehož sponzor štědře zaplatil za zbarvení vozu, nebo Marcus Ericsson, jehož příspěvek do pokladny Sauberu se pohybuje v podobné výši.
Nakonec se - naštěstí pro tým - vše vyřešil finanční kompenzací. Není ale jasné, kdo oněch 15 milionů Eur Van der Gardemu zaplatí - zda finančně se trápící tým, sponzoři Ericssona a Nasra nebo zakladatel Peter Sauber. "Tohle nemůžu a ani nebudu komentovat," uvádí Kaltenbornová.
Spor s Giedem van der Gardem vyšel Sauber draho, Kaltenbornová přiznává své chyby(foto: Sauber Motorsport AG)
Přiznává však: "Ano, udělala jsem chyby. Byla jsem příliš důvěřivá a hořce jsem za to byla vytrestána." Podle ní soudy nerozhodují dle morálních zásad - platí pro ně pouze písemné dohody bez ohledu na další okolnosti.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.