Pro šéfku Sauberu byl úvod sezóny v Austrálii kvůli soudním tahanicím s Giedem van der Gardem noční můrou. Nyní se Moniša Kaltenbornová vrací k událostem z Melbourne.
"Když jsem seděla u australského soudu a slyšela slovo vězení, byl to šok," přiznává 43letá Kaltenbornová v rozhovoru pro Blick poté, co Van der Garde vyhrával kvůli protiprávně ukončenému kontraktu jedno soudní stání za druhým. Vše se nakonec vyřešilo mimosoudním urovnáním před kvalifikací s tím, že Sauber holandskému jezdci vyplatí odškodné ve výši 15 milionů Eur.
Události však mohly nabrat jiný směr, pokud by se mu podařilo na poslední chvíli získat superlicenci. "Pokud by od FIA licenci obdržel, pak by se pokusil o všechno možné, jen aby jezdil," přiznává šéfka Sauberu. Kvůli tomu by bez auta zůstal buď Felipe Nasr, jehož sponzor štědře zaplatil za zbarvení vozu, nebo Marcus Ericsson, jehož příspěvek do pokladny Sauberu se pohybuje v podobné výši.
Nakonec se - naštěstí pro tým - vše vyřešil finanční kompenzací. Není ale jasné, kdo oněch 15 milionů Eur Van der Gardemu zaplatí - zda finančně se trápící tým, sponzoři Ericssona a Nasra nebo zakladatel Peter Sauber. "Tohle nemůžu a ani nebudu komentovat," uvádí Kaltenbornová.
Spor s Giedem van der Gardem vyšel Sauber draho, Kaltenbornová přiznává své chyby(foto: Sauber Motorsport AG)
Přiznává však: "Ano, udělala jsem chyby. Byla jsem příliš důvěřivá a hořce jsem za to byla vytrestána." Podle ní soudy nerozhodují dle morálních zásad - platí pro ně pouze písemné dohody bez ohledu na další okolnosti.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.