Britská stáj dnes potvrdila, že její pilot Fernando Alonso prošel všemi lékařskými testy a že se v Sepangu konečně vrátí za volant závodního monopostu MP4-30.
"McLaren s potěšením oznamuje, že se Fernando Alonso po úspěšném lékařském vyšetření FIA vrátí tento čtvrtek v Sepangu před víkendovou Velkou cenou Malajsie vrátí do kokpitu svého vozu MP4-30," oznamuje tým.
"Od své nehody při testech v Barceloně se Fernando věnoval tvrdému, speciálnímu tréninkovému programu, který navrhli a pečlivě monitorovali špičkové vědci, aby zajistili jeho bezpečný a včasný návrat k závodění.
Minulý týden se Fernando v Technologickém centru McLarenu setkal se svými inženýry a jezdil na simulátoru, aby se seznámil s nejnovějšími novinkami, které se týkají šasi MP4-30 a pohonné jednotky. Přitom strávil čas s nadřízenými inženýry, s nimiž hovořil o nehodě a prošel komplexní data a analýzu, která byla poskytnuta FIA," pokračuje McLaren ve své zprávě.
Fernando Alonso se v Sepangu vrací za volant (foto: Honda Racing F1)
"I když z rozsáhlých telemetrických dat, následných rekonstrukcí a laboratorních testů nebylo patrné nic neobvyklého, Fernando si vzpomíná na pocit 'těžkého' řízení před nehodou. Kvůli tomu tým namontoval do vozu dodatečný senzor, který zvýší množství dat, jež zachycujeme.
Fernando se moc těší na návrat do vozu a významně přispívá k našemu společnému úsilí s Hondou, aby došlo k urychlení potřebného zlepšení naší výkonnosti na dráze," dodává McLaren.
V Melbourne jej zastoupil Kevin Magnussen, ale kvůli poruše pohonné jednotky do Velké ceny Austrálie ani neodstartoval. Povzbuzením tak mohou být pro McLaren alespoň dobrá rychlost šasi MP4-30 v zatáčkách: Button v nich byl ztrácel pouze na Mercedesy a Massu s Williamsem (více zde).
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.