Williams si je jistý, že může letos svým vývojem předběhnout jakéhokoli soupeře. Přestože v prvním závodě bylo Ferrari rychlejší, jednalo se prý o náhodu.
Britský tým do sezóny přicházel v dobré kondici poté, co se mu během zimní přestávky dařilo vyvinout mnoho zlepšení. Technici jsou si svých úspěchů vědomi a věří v silnou sezónu, ve které budou schopni pravidelně porážet své rivaly.
Po prvním závodě to ale taková sláva nebyla. Tým z Grove na pódium v úvodním závodě v Melbourne nedosáhl; Felipeho Massu předehnal Sebastian Vettel s Ferrari.
I přesto ale Rob Smedley, výkonný ředitel týmu, věří, že se takový scénář nebude opakovat často. Williams má podle něj daleko větší potenciál, než zatím ukázal.
„Vidím obrovskou změnu mentality, která za uplynulých 12 měsíců ve Williamsu proběhla. Díky ní věříme, že můžeme vývojem přemoci jakýkoli tým,“ sebejistě prohlásil Smedley.
„Aerodynamický tunel odvádí fantastickou práci, autu se dostává výkonu a lidi v oddělení mechanického designu pracují skvěle,“ vypočítává Smedley jednotlivé dílčí úspěchy, díky kterým v týmu panuje pozitivní atmosféra.
„Znovu říkám, že máme bezpečné, spolehlivé a vyvážené auto, a v tomto duchu musíme pokračovat. My se tam dostaneme, nemám pochyb o tom, že ostatní ve vývoji předženeme,“ dodává Smedley.
Podle šéfa týmu už brzy bude Williams všem ostatním ukazovat jen svoji zadní část auta
Felipe Massa ale kompletní potenciál automobilu v Austrálii využít nedokázal. Přestože startoval třetí hned za oběma Mercedesy, nechal si bronzovou příčku ukrást od Sebastiana Vettela. Smedleyho ale taková událost nevykolejila.
„Musíte absolvovat několik prvních závodů, kde je vysoký přítlak a které jsou citlivé na výkon, abyste si udělali jasnější obrázek,“ vysvětluje Smedley a pokračuje: „Myslím, že to byl pro nás uvážlivý start. Známe naše silné stránky a Melbourne jim nenahrává. Rozhodně nám bude více sedět trať v Malajsii,“ ujišťuje své rivaly i fanoušky Smedley.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.