Williams si je jistý, že může letos svým vývojem předběhnout jakéhokoli soupeře. Přestože v prvním závodě bylo Ferrari rychlejší, jednalo se prý o náhodu.
Britský tým do sezóny přicházel v dobré kondici poté, co se mu během zimní přestávky dařilo vyvinout mnoho zlepšení. Technici jsou si svých úspěchů vědomi a věří v silnou sezónu, ve které budou schopni pravidelně porážet své rivaly.
Po prvním závodě to ale taková sláva nebyla. Tým z Grove na pódium v úvodním závodě v Melbourne nedosáhl; Felipeho Massu předehnal Sebastian Vettel s Ferrari.
I přesto ale Rob Smedley, výkonný ředitel týmu, věří, že se takový scénář nebude opakovat často. Williams má podle něj daleko větší potenciál, než zatím ukázal.
„Vidím obrovskou změnu mentality, která za uplynulých 12 měsíců ve Williamsu proběhla. Díky ní věříme, že můžeme vývojem přemoci jakýkoli tým,“ sebejistě prohlásil Smedley.
„Aerodynamický tunel odvádí fantastickou práci, autu se dostává výkonu a lidi v oddělení mechanického designu pracují skvěle,“ vypočítává Smedley jednotlivé dílčí úspěchy, díky kterým v týmu panuje pozitivní atmosféra.
„Znovu říkám, že máme bezpečné, spolehlivé a vyvážené auto, a v tomto duchu musíme pokračovat. My se tam dostaneme, nemám pochyb o tom, že ostatní ve vývoji předženeme,“ dodává Smedley.
Podle šéfa týmu už brzy bude Williams všem ostatním ukazovat jen svoji zadní část auta
Felipe Massa ale kompletní potenciál automobilu v Austrálii využít nedokázal. Přestože startoval třetí hned za oběma Mercedesy, nechal si bronzovou příčku ukrást od Sebastiana Vettela. Smedleyho ale taková událost nevykolejila.
„Musíte absolvovat několik prvních závodů, kde je vysoký přítlak a které jsou citlivé na výkon, abyste si udělali jasnější obrázek,“ vysvětluje Smedley a pokračuje: „Myslím, že to byl pro nás uvážlivý start. Známe naše silné stránky a Melbourne jim nenahrává. Rozhodně nám bude více sedět trať v Malajsii,“ ujišťuje své rivaly i fanoušky Smedley.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.