Williams si je jistý, že může letos svým vývojem předběhnout jakéhokoli soupeře. Přestože v prvním závodě bylo Ferrari rychlejší, jednalo se prý o náhodu.
Britský tým do sezóny přicházel v dobré kondici poté, co se mu během zimní přestávky dařilo vyvinout mnoho zlepšení. Technici jsou si svých úspěchů vědomi a věří v silnou sezónu, ve které budou schopni pravidelně porážet své rivaly.
Po prvním závodě to ale taková sláva nebyla. Tým z Grove na pódium v úvodním závodě v Melbourne nedosáhl; Felipeho Massu předehnal Sebastian Vettel s Ferrari.
I přesto ale Rob Smedley, výkonný ředitel týmu, věří, že se takový scénář nebude opakovat často. Williams má podle něj daleko větší potenciál, než zatím ukázal.
„Vidím obrovskou změnu mentality, která za uplynulých 12 měsíců ve Williamsu proběhla. Díky ní věříme, že můžeme vývojem přemoci jakýkoli tým,“ sebejistě prohlásil Smedley.
„Aerodynamický tunel odvádí fantastickou práci, autu se dostává výkonu a lidi v oddělení mechanického designu pracují skvěle,“ vypočítává Smedley jednotlivé dílčí úspěchy, díky kterým v týmu panuje pozitivní atmosféra.
„Znovu říkám, že máme bezpečné, spolehlivé a vyvážené auto, a v tomto duchu musíme pokračovat. My se tam dostaneme, nemám pochyb o tom, že ostatní ve vývoji předženeme,“ dodává Smedley.
Podle šéfa týmu už brzy bude Williams všem ostatním ukazovat jen svoji zadní část auta
Felipe Massa ale kompletní potenciál automobilu v Austrálii využít nedokázal. Přestože startoval třetí hned za oběma Mercedesy, nechal si bronzovou příčku ukrást od Sebastiana Vettela. Smedleyho ale taková událost nevykolejila.
„Musíte absolvovat několik prvních závodů, kde je vysoký přítlak a které jsou citlivé na výkon, abyste si udělali jasnější obrázek,“ vysvětluje Smedley a pokračuje: „Myslím, že to byl pro nás uvážlivý start. Známe naše silné stránky a Melbourne jim nenahrává. Rozhodně nám bude více sedět trať v Malajsii,“ ujišťuje své rivaly i fanoušky Smedley.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.