Williams si je jistý, že může letos svým vývojem předběhnout jakéhokoli soupeře. Přestože v prvním závodě bylo Ferrari rychlejší, jednalo se prý o náhodu.
Britský tým do sezóny přicházel v dobré kondici poté, co se mu během zimní přestávky dařilo vyvinout mnoho zlepšení. Technici jsou si svých úspěchů vědomi a věří v silnou sezónu, ve které budou schopni pravidelně porážet své rivaly.
Po prvním závodě to ale taková sláva nebyla. Tým z Grove na pódium v úvodním závodě v Melbourne nedosáhl; Felipeho Massu předehnal Sebastian Vettel s Ferrari.
I přesto ale Rob Smedley, výkonný ředitel týmu, věří, že se takový scénář nebude opakovat často. Williams má podle něj daleko větší potenciál, než zatím ukázal.
„Vidím obrovskou změnu mentality, která za uplynulých 12 měsíců ve Williamsu proběhla. Díky ní věříme, že můžeme vývojem přemoci jakýkoli tým,“ sebejistě prohlásil Smedley.
„Aerodynamický tunel odvádí fantastickou práci, autu se dostává výkonu a lidi v oddělení mechanického designu pracují skvěle,“ vypočítává Smedley jednotlivé dílčí úspěchy, díky kterým v týmu panuje pozitivní atmosféra.
„Znovu říkám, že máme bezpečné, spolehlivé a vyvážené auto, a v tomto duchu musíme pokračovat. My se tam dostaneme, nemám pochyb o tom, že ostatní ve vývoji předženeme,“ dodává Smedley.
Podle šéfa týmu už brzy bude Williams všem ostatním ukazovat jen svoji zadní část auta
Felipe Massa ale kompletní potenciál automobilu v Austrálii využít nedokázal. Přestože startoval třetí hned za oběma Mercedesy, nechal si bronzovou příčku ukrást od Sebastiana Vettela. Smedleyho ale taková událost nevykolejila.
„Musíte absolvovat několik prvních závodů, kde je vysoký přítlak a které jsou citlivé na výkon, abyste si udělali jasnější obrázek,“ vysvětluje Smedley a pokračuje: „Myslím, že to byl pro nás uvážlivý start. Známe naše silné stránky a Melbourne jim nenahrává. Rozhodně nám bude více sedět trať v Malajsii,“ ujišťuje své rivaly i fanoušky Smedley.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.