Giedo van der Garde ukázal v Austrálii vstřícný krok, když nakonec slevil ze svých požadavků a nechal tak závodit v barvách švýcarského Sauberu Marcuse Ericssona a Felipeho Nasra. Dnes všechny překvapil prohlášením, že už není jezdcem Sauberu a od týmu odchází. Co na to říká tým?
"Drazí fanoušci Sauber F1 Teamu,
mnozí z vás četli vyjádření Gieda van der Gardeho na jeho profilu na Facebooku. Takže musíme být a vlastně jsme byli poměrně překvapeni. Neznáme plány Gieda. Může se snažit prezentovat se jako vítěz, zatímco my jsme doufali, že zůstane už našeho ujednání. Giedo se rozhodl přijmout rozdílný postoj - důvodům stojícím za tímto nerozumíme.
Na spoustu věcí a obvinění v jeho vyjádření bychom měli dobré odpovědi. Ale další rozvíjení této situace by nepomohlo našemu týmu ani fanouškům ani partnerům. Jen by to povzbudilo špatný boj přes media a my se do toho nechceme pouštět. Náš zájem je na dalším závodu v Malajsii, tam budeme stavět na úspěchu z minulého týdne společně s našimi jezdci Marcusem Ericssonem a Felipem Nasserem. Veškeré naše úsilí je taženo tímto směrem.
S tímto na paměti bychom vás chtěli povzbudit k tomu, abyste si udělali vlastní názor o tom, co se stalo, jakkoliv to bude kritické. Z naší strany je tímto věc uzavřená a už se těšíme na oslavy budoucích úspěchů na závodní trati společně s vámi."
My jen dodejme, že Sauber dnes na svém Facebooku a webu oznámil, že letecká společnost Singapore Airlines se stává „Airline Partnerem“ týmu.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.