Giedo van der Garde ukázal v Austrálii vstřícný krok, když nakonec slevil ze svých požadavků a nechal tak závodit v barvách švýcarského Sauberu Marcuse Ericssona a Felipeho Nasra. Dnes všechny překvapil prohlášením, že už není jezdcem Sauberu a od týmu odchází. Co na to říká tým?
"Drazí fanoušci Sauber F1 Teamu,
mnozí z vás četli vyjádření Gieda van der Gardeho na jeho profilu na Facebooku. Takže musíme být a vlastně jsme byli poměrně překvapeni. Neznáme plány Gieda. Může se snažit prezentovat se jako vítěz, zatímco my jsme doufali, že zůstane už našeho ujednání. Giedo se rozhodl přijmout rozdílný postoj - důvodům stojícím za tímto nerozumíme.
Na spoustu věcí a obvinění v jeho vyjádření bychom měli dobré odpovědi. Ale další rozvíjení této situace by nepomohlo našemu týmu ani fanouškům ani partnerům. Jen by to povzbudilo špatný boj přes media a my se do toho nechceme pouštět. Náš zájem je na dalším závodu v Malajsii, tam budeme stavět na úspěchu z minulého týdne společně s našimi jezdci Marcusem Ericssonem a Felipem Nasserem. Veškeré naše úsilí je taženo tímto směrem.
S tímto na paměti bychom vás chtěli povzbudit k tomu, abyste si udělali vlastní názor o tom, co se stalo, jakkoliv to bude kritické. Z naší strany je tímto věc uzavřená a už se těšíme na oslavy budoucích úspěchů na závodní trati společně s vámi."
My jen dodejme, že Sauber dnes na svém Facebooku a webu oznámil, že letecká společnost Singapore Airlines se stává „Airline Partnerem“ týmu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.