Sauber porušil smlouvu s pilotem Giedem van der Garde. Ten v Austrálii několik soudů vyhrál, poté souhlasil s mimosoudním vyrovnáním. To ale vyjde švýcarský tým draho - na více než 400 milionů korun.
Holandský jezdec před Velkou cenou Austrálie po vyhrané arbitráži tým zažaloval u soudu v Melbourne. Ten mu dal za pravdu, že má platnou smlouvu - Sauber se však odvolal. Jenže se svým pokusem a směšnými argumenty týkající se bezpečnosti a možné smrti pilota neuspěl. Proto mu hrozilo zabavení jeho vybavení a šéfce týmu Moniše Kaltenbornové vzetí do vazby.
Před kvalifikací se Sauberu nakonec podařilo s Van der Gardem dohodnout na mimosoudním vyrovnání a do závodu poslal další dva piloty, s nimiž má uzavřený kontrakt a se kterými přišli bohatí sponzoři: Felipeho Nasra a Marcuse Ericssona. Ti poté vybojovali 5. a 8. místo, díky kterým se stáj dostala na třetí příčku v šampionátu konstruktérů.
"Můj management bude příští týden pokračovat v rozhovorech se Sauberem, abychom našli vzájemně přijatelné řešení situace, která nyní vyvstala. Věřím, že takové řešení najdeme. Jakmile k tomu dojde, budu o tom média informovat," uvedl Van der Garde v sobotu v Melbourne.
Dle zdrojů v paddocku se se může v následujících dnech těšit na tučné odstupné, které má dosáhnout 15 milionů Eur (přes 410 mil. Kč), což je poměrně vysoká částka vzhledem k složité finanční situaci švýcarského týmu. Propuštění holandského jezdce ho tak nakonec zřejmě vyšlo dráž, než kdyby si jej ponechali místo některého z později angažovaných závodníků.
Giedo van der Garde sice závodit nebude, dočká se však tučného odškodného(foto: Sauber Motorsport AG)
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.