Sauber porušil smlouvu s pilotem Giedem van der Garde. Ten v Austrálii několik soudů vyhrál, poté souhlasil s mimosoudním vyrovnáním. To ale vyjde švýcarský tým draho - na více než 400 milionů korun.
Holandský jezdec před Velkou cenou Austrálie po vyhrané arbitráži tým zažaloval u soudu v Melbourne. Ten mu dal za pravdu, že má platnou smlouvu - Sauber se však odvolal. Jenže se svým pokusem a směšnými argumenty týkající se bezpečnosti a možné smrti pilota neuspěl. Proto mu hrozilo zabavení jeho vybavení a šéfce týmu Moniše Kaltenbornové vzetí do vazby.
Před kvalifikací se Sauberu nakonec podařilo s Van der Gardem dohodnout na mimosoudním vyrovnání a do závodu poslal další dva piloty, s nimiž má uzavřený kontrakt a se kterými přišli bohatí sponzoři: Felipeho Nasra a Marcuse Ericssona. Ti poté vybojovali 5. a 8. místo, díky kterým se stáj dostala na třetí příčku v šampionátu konstruktérů.
"Můj management bude příští týden pokračovat v rozhovorech se Sauberem, abychom našli vzájemně přijatelné řešení situace, která nyní vyvstala. Věřím, že takové řešení najdeme. Jakmile k tomu dojde, budu o tom média informovat," uvedl Van der Garde v sobotu v Melbourne.
Dle zdrojů v paddocku se se může v následujících dnech těšit na tučné odstupné, které má dosáhnout 15 milionů Eur (přes 410 mil. Kč), což je poměrně vysoká částka vzhledem k složité finanční situaci švýcarského týmu. Propuštění holandského jezdce ho tak nakonec zřejmě vyšlo dráž, než kdyby si jej ponechali místo některého z později angažovaných závodníků.
Giedo van der Garde sice závodit nebude, dočká se však tučného odškodného(foto: Sauber Motorsport AG)
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.