Šéf výkonnosti vozidla Williamsu, Rob Smedley, se zastává Mercedesu v době, kdy si ostatní stěžují na jeho dominanci a žádají o srovnání výkonu motorů.
Stříbrné šípy do sezóny vstoupily opět s velkým náskokem, proto Red Bull po Mezinárodní automobilové federaci požaduje, aby mu trochu přistřihla křidélka (více zde). Rob Smedley z Williamsu ale svého dodavatele pohonných jednotek brání.
"Vůbec si nemyslím, že by to pro sport bylo špatné. Podle mě je Formule 1 o úrovních špičkové kvality. Myslím, že oni jsou teď absolutním měřítkem. Úroveň excelentnosti, kterou dosáhli v celé škále činností, je výjimečná a já před nimi smekám. Odvádějí absolutně fantastickou práci a já si nebudu stěžovat a naříkat, že jsou rychlejší než my," říká Smedley, který si kdysi užíval náskoku u Ferrari.
"Byl jsem u týmu v situacích, kdy jsme byli dominantní. Teď jsem v týmu, kdy je dominantní někdo jiný. Když pracujete dostatečně tvrdě a děláte všechno správně, pak s tím přichází odměna. A oni tvrdě pracovali."
"Myslím si, že to je dobré pro sport, protože to ukazuje, jak tvrdě na to všichni tlačí. Ukazuje to, že oni na to tlačili opravdu tvrdě. Sport by měl být o špičkové technické kvalitě. My u Williamsu bychom neměli čekat, až poleví. Měli bychom je sledovat, abychom se je pokusili překonat v tom, co dělají," dodává Smedley, který loni přešel z Ferrari k Williamsu.
Mercedesy po startu Velké ceny Austrálie všem opět upláchly (foto: Daimler AG)
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.