Šéf výkonnosti vozidla Williamsu, Rob Smedley, se zastává Mercedesu v době, kdy si ostatní stěžují na jeho dominanci a žádají o srovnání výkonu motorů.
Stříbrné šípy do sezóny vstoupily opět s velkým náskokem, proto Red Bull po Mezinárodní automobilové federaci požaduje, aby mu trochu přistřihla křidélka (více zde). Rob Smedley z Williamsu ale svého dodavatele pohonných jednotek brání.
"Vůbec si nemyslím, že by to pro sport bylo špatné. Podle mě je Formule 1 o úrovních špičkové kvality. Myslím, že oni jsou teď absolutním měřítkem. Úroveň excelentnosti, kterou dosáhli v celé škále činností, je výjimečná a já před nimi smekám. Odvádějí absolutně fantastickou práci a já si nebudu stěžovat a naříkat, že jsou rychlejší než my," říká Smedley, který si kdysi užíval náskoku u Ferrari.
"Byl jsem u týmu v situacích, kdy jsme byli dominantní. Teď jsem v týmu, kdy je dominantní někdo jiný. Když pracujete dostatečně tvrdě a děláte všechno správně, pak s tím přichází odměna. A oni tvrdě pracovali."
"Myslím si, že to je dobré pro sport, protože to ukazuje, jak tvrdě na to všichni tlačí. Ukazuje to, že oni na to tlačili opravdu tvrdě. Sport by měl být o špičkové technické kvalitě. My u Williamsu bychom neměli čekat, až poleví. Měli bychom je sledovat, abychom se je pokusili překonat v tom, co dělají," dodává Smedley, který loni přešel z Ferrari k Williamsu.
Mercedesy po startu Velké ceny Austrálie všem opět upláchly (foto: Daimler AG)
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.