Už za sebou máme první páteční trénink, ale van der Gardeho jsme na trati neviděli, stejně tak nevyjel z garáže ani jeden vůz Sauberu.
Sauber měl podle soudního rozhodnutí ze středy posadit van der Gardeho do auta, to se ale nestalo, k vyjetí na dráhu byli v 1. tréninku připraveni Nasr a Ericsson. Za vším stál problém se superlicencí, kterou van der Garde podle informací ESPNF1.com neobdržel.
Možná byste si řekli, že tímto je problém zažehnán, van der Garde nemůže závodit, takže Sauber může nasadit své dva jezdce, které předtím oficiálně potvrdil. To ale není pravda.
Soud totiž nařídil, že van der Garde musí závodit za Sauber a že Sauber musí udělat vše pro to, aby mohl jezdit. A to je právě příčinou problému. Van der Garde svou licenci neobdržel a neobdrží ji ani do konce závodního víkendu, takže se už nesveze.
A proto byl dnes znova svolán soud, který zkontroluje, zdali Sauber nepohrdal soudem tím, že by pozdržel van der Gardovu superlicenci. Za to by hrozila velká pokuta, případně i vězení pro Kalterbornovou. Van der Garde svou část dohody splnil, když ráno přišel na kontrolu sedačky v kombinéze Ericssona.
Sauber během testů (foto: Sauber Motorsport AG)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.