Případ Gieda van der Gardeho proti Sauberu vzbudil v paddocku velké pozdvižení i mezi jezdci. Řada pilotů sympatizuje s Holanďanem.
Spor mezi Giedo van der Gardem o kokpit v Sauberu v Austrálii prostupuje celým paddockem. Závodní piloti mají pochopení pro postup loňského testovacího pilota Sauberu a povětšinou stojí za ním: "Pro mě je Giedo dobrým příkladem - jezdec by měl prosazovat svoje právo. To ale neplatí jen pro piloty ale pro všechny, kteří pracují v F1.
Nemělo by se zde se zaměstnanci zacházet jinak než kdekoliv jinde. Pokud máte platný kontrakt, pak musí být také respektovaný," zastává se Holanďana Sergio Pérez. Dále pokračuje Massa: "Je to nešťastné. Zažívat něco takového při prvním závodu není hezké. Je to smutné pro sport. I tak už momentálně F1 není v nejlepší kondici.
Když se pak přihodí něco takového, tak to není vůbec hezké," poukazuje na nešťastnost situace Felipe Massa, který byl do sezony 2005 právě jezdcem Sauberu. Stejný názor zastává i Nico Hülkenberg: "Celý ten příběh je smutný. Je to špatné pro F1. Místo toho, abychom zde hovořili o sportu, tak se bavíme o soudním sporu. Před prvním závodem sezony bychom se měli bavit o jiných tématech.
To, co se stalo Giedovi, není žádné obchodní jednání. Pořád se také nemůžeme vymlouvat jen na problémy, kterými sport prochází." Sauber v červnu 2014 využil opci, kterou na Holanďanovi služby měl, aby od jeho sponzorů získal víc peněz. Jenže za to mu musel nabídnout závodní místo v sezoně 2015.
Giedovi van der Gardemu se dostalo podpory od jeho kolegů z paddocku (foto: Sauber Motorsport AG)
Podle mnohých je ve stejné situaci - tedy má platný kontrakt se Sauberem na tuto sezonu - také Adrian Sutil. "V F1 pořád slýcháváme, že má někdo platnou smlouvu a přesto je vyhozen. Nebo někteří jezdci čekají tři nebo čtyři roky na svoje peníze. To prostě není dobře," zamýšlí se nad situací v F1 Pérez pro 'motorsport-total.com'.
"Argumentace Sauberu [o ohrožení zdraví] mě překvapila. Bezpečnost je v F1 vážné téma, neměli bychom ho tedy používat lehkomyslně. Myslím, že není vůbec žádný problém, když Giedo pojede v autě Sauberu. Není fair použít argument bezpečnosti proti van der Gardemu," pozastavuje se nad argumentací švýcarské stáje Jenson Button.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.