Dnes dopoledne se konal v Austrálii soud mezi Sauberem a Giedo van der Gardem. Ten dal zapravdu jezdci. A protože Giedo chce už v neděli závodit, tak se Sauber okamžitě odvolal.
O celém případu jsme vás informovali zde. Šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, poté vyjádřila své stanovisko k celé záležitosti: "Z takového rozhodnutí jsme nesmírně zklamaní. Teď si musíme vzít čas na to, abychom si uvědomili všechny důsledky tohoto rozhodnutí, stejně tak musíme pochopit, jaké to bude mít dopady na naší sezonu.
Každopádně nechceme ohrozit bezpečí našeho týmu nebo ostatních jezdců na trati jenom proto, že splníme sen nepřipraveného jezdce, který za nás chce odjet závod. Navíc by jel ve voze, který byl připraven pro dva jiné piloty."
Tým dále oznámil, že podrobnější informace budou oznámeny následně. Sauber ve svém prohlášení píše, že výsledky nejsou "takové, jaké očekával". Sauber se ústy Rodney Garretta, který tým u soudu zastupoval, bránil především bezpečnostním rizikem.
Jeden z dvojice Ericsson a Nasr bude muset van der Gardemu uvolnit místo, to může týmfinančně hodně zabolet (foto: Sauber Motorsport AG)
Jenže pak Garrett nedokázal přesvědčivě zdůvodnit, v čem by toto nebezpečí spočívalo. I Giedo van der Garde nepovažuje bezpečnostní argument za pádný: "Myslím, že oni i všichni ostatní vědí, jak se to dá rychle vyřešit. Za tři nebo čtyři hodiny se dá vyrobit pořádná sedačka pro závodní víkend F1."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.