Dnes dopoledne se konal v Austrálii soud mezi Sauberem a Giedo van der Gardem. Ten dal zapravdu jezdci. A protože Giedo chce už v neděli závodit, tak se Sauber okamžitě odvolal.
O celém případu jsme vás informovali zde. Šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, poté vyjádřila své stanovisko k celé záležitosti: "Z takového rozhodnutí jsme nesmírně zklamaní. Teď si musíme vzít čas na to, abychom si uvědomili všechny důsledky tohoto rozhodnutí, stejně tak musíme pochopit, jaké to bude mít dopady na naší sezonu.
Každopádně nechceme ohrozit bezpečí našeho týmu nebo ostatních jezdců na trati jenom proto, že splníme sen nepřipraveného jezdce, který za nás chce odjet závod. Navíc by jel ve voze, který byl připraven pro dva jiné piloty."
Tým dále oznámil, že podrobnější informace budou oznámeny následně. Sauber ve svém prohlášení píše, že výsledky nejsou "takové, jaké očekával". Sauber se ústy Rodney Garretta, který tým u soudu zastupoval, bránil především bezpečnostním rizikem.
Jeden z dvojice Ericsson a Nasr bude muset van der Gardemu uvolnit místo, to může týmfinančně hodně zabolet (foto: Sauber Motorsport AG)
Jenže pak Garrett nedokázal přesvědčivě zdůvodnit, v čem by toto nebezpečí spočívalo. I Giedo van der Garde nepovažuje bezpečnostní argument za pádný: "Myslím, že oni i všichni ostatní vědí, jak se to dá rychle vyřešit. Za tři nebo čtyři hodiny se dá vyrobit pořádná sedačka pro závodní víkend F1."
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce