Dnes dopoledne se konal v Austrálii soud mezi Sauberem a Giedo van der Gardem. Ten dal zapravdu jezdci. A protože Giedo chce už v neděli závodit, tak se Sauber okamžitě odvolal.
O celém případu jsme vás informovali zde. Šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, poté vyjádřila své stanovisko k celé záležitosti: "Z takového rozhodnutí jsme nesmírně zklamaní. Teď si musíme vzít čas na to, abychom si uvědomili všechny důsledky tohoto rozhodnutí, stejně tak musíme pochopit, jaké to bude mít dopady na naší sezonu.
Každopádně nechceme ohrozit bezpečí našeho týmu nebo ostatních jezdců na trati jenom proto, že splníme sen nepřipraveného jezdce, který za nás chce odjet závod. Navíc by jel ve voze, který byl připraven pro dva jiné piloty."
Tým dále oznámil, že podrobnější informace budou oznámeny následně. Sauber ve svém prohlášení píše, že výsledky nejsou "takové, jaké očekával". Sauber se ústy Rodney Garretta, který tým u soudu zastupoval, bránil především bezpečnostním rizikem.
Jeden z dvojice Ericsson a Nasr bude muset van der Gardemu uvolnit místo, to může týmfinančně hodně zabolet (foto: Sauber Motorsport AG)
Jenže pak Garrett nedokázal přesvědčivě zdůvodnit, v čem by toto nebezpečí spočívalo. I Giedo van der Garde nepovažuje bezpečnostní argument za pádný: "Myslím, že oni i všichni ostatní vědí, jak se to dá rychle vyřešit. Za tři nebo čtyři hodiny se dá vyrobit pořádná sedačka pro závodní víkend F1."
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.