Dnes dopoledne v Austrálii soud projednával stížnost pilota Gieda van der Gardeho, který se domáhá závodní sedačky u Sauberu.
Podle Holanďana tým jeho smlouvu ukončil protiprávně. Po vyhrané arbitráži ve Švýcarsku se kauza přesunula do Austrálie, kde v pátek začínají první oficiální tréninky.
Dnes dopoledne soudce Justice Croft rozhodl ve prospěch Van der Gardeho, který chce v Melbourne o víkendu závodit. Navíc potvrdil, že rozsudek "se týká celé sezóny 2015 - ne jen nadcházejících několika dní během Velké ceny Austrálie v Melbourne."
Sauber se pak odvolal, proto byl narychlo na odpoledne svolán Odvolací soud. Nemá ale moc času na to, aby se seznámil s celým případem a s tím, jak F1 funguje. Po krátké diskusi, do které byl zapojen zejména právník Sauberu Rodney Garrett, se rozhodli počkat na návrhy dotčených stran a rozhodnout ve čtvrtek v 9:30 hod místního času.
Toto zpoždění věci ještě více komplikuje, má-li se Van der Garde plně připravit na závod, pokud Sauber nebude mít jinou možnost. Garrett dnes zopakoval své argumenty týkající se ohrožení bezpečnosti a dokonce života jezdce (více zde).
Soudci se podivovali nad tím, jak je soud veden. Když se dozvěděli, že soutěž má na starosti FIA, pak uvedli, že jejich závěry mohou být kvůli bezpečnosti irelevantní, nebude-li s nimi FIA spokojená. Soudce Justice Whelan právníkovi týmu Garrettovi adresoval logický výrok: "Opravdu nechápu, proč sem nepřijde FIA a neřekne nám, jaká je situace týkající se bezpečnosti."
Marcus Ericsson a Felipe Nasr věří, že o víkendu budou závodit - co když ale Giedo van der Garde u soudu vyhraje? (foto: Sauber Motorsport AG)
Nominovaní závodní piloti Marcus Ericsson a Felipe Nasr byli u soudu zastoupeni svým právníkem. Podle něj "jeho klienti očekávají, že budou závodit." Osobně se jednání nezúčastnil ani nikdo ze Sauberu.
Ve čtvrtek by se mělo rozhodnout. Stání však může být celkem dlouhé - právní zástupce Van der Gardeho dostane dvě hodiny na předložení svých argumentů, zástupci Ericssona a Nasra půl hodiny a Sauber 1,5 hodiny. Švýcarský tým musí do 16 hodin informovat FIA, kteří dva piloti za něj v Austrálii nastoupí.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce