Flavio Briatore, manažer Fernanda Alonsa, hovoří o nehodě v testech, o stavu svého svěřence a jeho vztahu k McLarenu.
Zvláštní nehodaPodle něj byla nehoda zvláštní: "Naboural bez nějakého důvodu. Musíme se podívat na to, jestli tam nebyl problém s řízením," říká Briatore v rozhovoru pro Sky Italia. Ty však McLaren po vyšetřování popřel. Nezaznamenal žádnou mechanickou či aerodynamickou poruchu ani nic neobvyklého u ERS systému.
"Když se na tu nehodu podíváte, tak si neřeknete: 'Mamma mia, to byla ale bouračka!' Byl to takový druh, který vídáváte neustále. Úhel nárazu do zdi by mohl být pro Fernanda špatný. Náraz byl tvrdý," pokračuje Ital. Následná prohlášení McLarenu týkající se nehody "nebyla brilantní."
K spekulacím ohledně úrazu elektrický proudem řekl: "FIA nehodu prošetřuje. Doufám, že k tomu nedošlo, ale pokud tam byl elektrický problém, pak to musí říct, protože se to může stát ostatním jezdcům. Musíme vědět, co se stalo, aby všichni byli klidní. Ale víte, že tam je vypínač (elektrického bezpečnostního systému) - u Fernanda byl zapnutý."
Fernando Alonso se svým manažerem, Flaviem Briatorem, před ziskem prvního titulu(foto: Lotus F1 Team)
Alonso byl zdravotně zcela v pořádkuPodle Briatoreho byl pilot v zdravotně v pořádku: "Pokud by měl Fernando nějaký problém, problém se srdcem, drobnou mrtvici, krevní sraženinu - to všechno se může velkým sportovcům stát... a my jsme viděli, že absolutně všechna vyšetření a testy jezdce byly negativní."
Popírá také zprávy, že by si Alonso po nehodě myslel, že závodí v motokárách. "Lidé řekli spoustu věcí. Že se probral a řekl: 'Jsem mladý a závodím v motokárách.' To je nesmysl. [Španělský] El País to napsal a všichni ostatní o tom psali, protože to bylo téměř směšné.
Na určitou dobu ztratil paměť, šlo ale jen o dva či tři dny. Pokud by Fernando měl problémy, doktoři by na ně přišli. Kdyby na chvíli omdlel, všimli by si to. Absolvovali jsme hodiny testů s nejlepšími evropskými specialisty."
Vztah s McLarenem ohrožen?Briatore tvrdí, že McLarenu a Hondě nadále důvěřují: "Fernando si je velmi jistý. Říká, že když auto fungovalo, tak bylo dobré." Takových chvil si při testech mnoho neužil, protože stále řešili technické potíže, pokud ale na to piloti mohli přitlačit, chování vozu si pochvalovali.
Fernando Alonso s McLarenem MP430 v Barceloně (foto: Pirelli)
McLaren je navíc silný při vývoji v průběhu sezóny a Honda má potřebné finanční i technické zdroje. "Když si vzpomenete, McLaren na počátku roku moc silný není. Když jsme bojovali o titul, tak jsem vždycky říkával: 'Kluci, oni mají úžasnou kapacitu pro vývoj uprostřed sezóny.'
Honda dodá veškeré lidské a finanční zdroje, aby zajistila, že motor bude konkurenceschopný. A šasi McLarenu bude určitě konkurenceschopné," dodává manažer Alonsa, který na doporučení lékařů vynechá úvodní závod v Austrálii. Již nyní ale tvrdě trénuje, aby byl připravený na jeden z fyzicky nejnáročnějších závodů - Velkou cenu Malajsie, která se pojede na konci března.
Podrobněji jsme spekulace a fakta o Alonsově nehodě rozebírali zde.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.