Flavio Briatore, manažer Fernanda Alonsa, hovoří o nehodě v testech, o stavu svého svěřence a jeho vztahu k McLarenu.
Zvláštní nehodaPodle něj byla nehoda zvláštní: "Naboural bez nějakého důvodu. Musíme se podívat na to, jestli tam nebyl problém s řízením," říká Briatore v rozhovoru pro Sky Italia. Ty však McLaren po vyšetřování popřel. Nezaznamenal žádnou mechanickou či aerodynamickou poruchu ani nic neobvyklého u ERS systému.
"Když se na tu nehodu podíváte, tak si neřeknete: 'Mamma mia, to byla ale bouračka!' Byl to takový druh, který vídáváte neustále. Úhel nárazu do zdi by mohl být pro Fernanda špatný. Náraz byl tvrdý," pokračuje Ital. Následná prohlášení McLarenu týkající se nehody "nebyla brilantní."
K spekulacím ohledně úrazu elektrický proudem řekl: "FIA nehodu prošetřuje. Doufám, že k tomu nedošlo, ale pokud tam byl elektrický problém, pak to musí říct, protože se to může stát ostatním jezdcům. Musíme vědět, co se stalo, aby všichni byli klidní. Ale víte, že tam je vypínač (elektrického bezpečnostního systému) - u Fernanda byl zapnutý."
Fernando Alonso se svým manažerem, Flaviem Briatorem, před ziskem prvního titulu(foto: Lotus F1 Team)
Alonso byl zdravotně zcela v pořádkuPodle Briatoreho byl pilot v zdravotně v pořádku: "Pokud by měl Fernando nějaký problém, problém se srdcem, drobnou mrtvici, krevní sraženinu - to všechno se může velkým sportovcům stát... a my jsme viděli, že absolutně všechna vyšetření a testy jezdce byly negativní."
Popírá také zprávy, že by si Alonso po nehodě myslel, že závodí v motokárách. "Lidé řekli spoustu věcí. Že se probral a řekl: 'Jsem mladý a závodím v motokárách.' To je nesmysl. [Španělský] El País to napsal a všichni ostatní o tom psali, protože to bylo téměř směšné.
Na určitou dobu ztratil paměť, šlo ale jen o dva či tři dny. Pokud by Fernando měl problémy, doktoři by na ně přišli. Kdyby na chvíli omdlel, všimli by si to. Absolvovali jsme hodiny testů s nejlepšími evropskými specialisty."
Vztah s McLarenem ohrožen?Briatore tvrdí, že McLarenu a Hondě nadále důvěřují: "Fernando si je velmi jistý. Říká, že když auto fungovalo, tak bylo dobré." Takových chvil si při testech mnoho neužil, protože stále řešili technické potíže, pokud ale na to piloti mohli přitlačit, chování vozu si pochvalovali.
Fernando Alonso s McLarenem MP430 v Barceloně (foto: Pirelli)
McLaren je navíc silný při vývoji v průběhu sezóny a Honda má potřebné finanční i technické zdroje. "Když si vzpomenete, McLaren na počátku roku moc silný není. Když jsme bojovali o titul, tak jsem vždycky říkával: 'Kluci, oni mají úžasnou kapacitu pro vývoj uprostřed sezóny.'
Honda dodá veškeré lidské a finanční zdroje, aby zajistila, že motor bude konkurenceschopný. A šasi McLarenu bude určitě konkurenceschopné," dodává manažer Alonsa, který na doporučení lékařů vynechá úvodní závod v Austrálii. Již nyní ale tvrdě trénuje, aby byl připravený na jeden z fyzicky nejnáročnějších závodů - Velkou cenu Malajsie, která se pojede na konci března.
Podrobněji jsme spekulace a fakta o Alonsově nehodě rozebírali zde.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.