Flavio Briatore, manažer Fernanda Alonsa, hovoří o nehodě v testech, o stavu svého svěřence a jeho vztahu k McLarenu.
Zvláštní nehodaPodle něj byla nehoda zvláštní: "Naboural bez nějakého důvodu. Musíme se podívat na to, jestli tam nebyl problém s řízením," říká Briatore v rozhovoru pro Sky Italia. Ty však McLaren po vyšetřování popřel. Nezaznamenal žádnou mechanickou či aerodynamickou poruchu ani nic neobvyklého u ERS systému.
"Když se na tu nehodu podíváte, tak si neřeknete: 'Mamma mia, to byla ale bouračka!' Byl to takový druh, který vídáváte neustále. Úhel nárazu do zdi by mohl být pro Fernanda špatný. Náraz byl tvrdý," pokračuje Ital. Následná prohlášení McLarenu týkající se nehody "nebyla brilantní."
K spekulacím ohledně úrazu elektrický proudem řekl: "FIA nehodu prošetřuje. Doufám, že k tomu nedošlo, ale pokud tam byl elektrický problém, pak to musí říct, protože se to může stát ostatním jezdcům. Musíme vědět, co se stalo, aby všichni byli klidní. Ale víte, že tam je vypínač (elektrického bezpečnostního systému) - u Fernanda byl zapnutý."
Fernando Alonso se svým manažerem, Flaviem Briatorem, před ziskem prvního titulu(foto: Lotus F1 Team)
Alonso byl zdravotně zcela v pořádkuPodle Briatoreho byl pilot v zdravotně v pořádku: "Pokud by měl Fernando nějaký problém, problém se srdcem, drobnou mrtvici, krevní sraženinu - to všechno se může velkým sportovcům stát... a my jsme viděli, že absolutně všechna vyšetření a testy jezdce byly negativní."
Popírá také zprávy, že by si Alonso po nehodě myslel, že závodí v motokárách. "Lidé řekli spoustu věcí. Že se probral a řekl: 'Jsem mladý a závodím v motokárách.' To je nesmysl. [Španělský] El País to napsal a všichni ostatní o tom psali, protože to bylo téměř směšné.
Na určitou dobu ztratil paměť, šlo ale jen o dva či tři dny. Pokud by Fernando měl problémy, doktoři by na ně přišli. Kdyby na chvíli omdlel, všimli by si to. Absolvovali jsme hodiny testů s nejlepšími evropskými specialisty."
Vztah s McLarenem ohrožen?Briatore tvrdí, že McLarenu a Hondě nadále důvěřují: "Fernando si je velmi jistý. Říká, že když auto fungovalo, tak bylo dobré." Takových chvil si při testech mnoho neužil, protože stále řešili technické potíže, pokud ale na to piloti mohli přitlačit, chování vozu si pochvalovali.
Fernando Alonso s McLarenem MP430 v Barceloně (foto: Pirelli)
McLaren je navíc silný při vývoji v průběhu sezóny a Honda má potřebné finanční i technické zdroje. "Když si vzpomenete, McLaren na počátku roku moc silný není. Když jsme bojovali o titul, tak jsem vždycky říkával: 'Kluci, oni mají úžasnou kapacitu pro vývoj uprostřed sezóny.'
Honda dodá veškeré lidské a finanční zdroje, aby zajistila, že motor bude konkurenceschopný. A šasi McLarenu bude určitě konkurenceschopné," dodává manažer Alonsa, který na doporučení lékařů vynechá úvodní závod v Austrálii. Již nyní ale tvrdě trénuje, aby byl připravený na jeden z fyzicky nejnáročnějších závodů - Velkou cenu Malajsie, která se pojede na konci března.
Podrobněji jsme spekulace a fakta o Alonsově nehodě rozebírali zde.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.