Sauber se dnes u soudu v Austrálii bránil tomu, aby musel do svého vozu v prvním závodě posadit Gieda van der Gardeho.
V Melbourne dnes proběhl další soud poté, co holandský pilot ve Švýcarsku minulý týden vyhrál arbitráž. Tvrdí, že mu tým minulý rok zaručil, že se v sezóně 2015 stane jeho závodním pilotem. Sauber ale uvádí, že byl z finančních důvodů nucen kontrakt vypovědět, jinak by zkrachoval.
Týmový právník Rodney Garrett se tomu bránil tím, že Van der Garde není pokryt týmovou pojistkou, a před soudem přednesl otázku bezpečnosti jezdce a diváků během úvodní velké ceny. Monopost C34 byl podle něj stavěn pro Felipeho Nasra a Marcusse Ericssona. V případě usazení Van der Gardeho by se objevily problémy s bezpečnostními pásy a sedačkou, kterou by stejně nestihli včas vyrobit.
"Sauber mu nemůže dovolit závodit... Bylo by to nezodpovědné a nebezpečné, kdyby k tomu mělo dojít. Vedlo by to k nepřijatelnému riziku fyzické újmy či dokonce smrti. Pan Van der Garde nemá žádné zkušenosti s řízením C34 Ferrari neměl by dostatek času na to, aby se to naučil" uvedl Garrett pro Radio Australia.
Pokud by se objevilo bezpečnostní riziko, mohla by se do případu vložit i FIA. Soudu se osobně zúčastnili závodní piloti Marcus Ericsson i Felipe Nasr, jednání bude v Melbourne pokračovat ve středu v 10 hod mísního času. V pátek začínají první tréninky vozů F1 před víkendovou Velkou cenou Austrálie.
Giedo van der Garde se Sauberem C33 minulý rok při testech v Barceloně(foto: Sauber Motorsport AG)
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.