Sauber se dnes u soudu v Austrálii bránil tomu, aby musel do svého vozu v prvním závodě posadit Gieda van der Gardeho.
V Melbourne dnes proběhl další soud poté, co holandský pilot ve Švýcarsku minulý týden vyhrál arbitráž. Tvrdí, že mu tým minulý rok zaručil, že se v sezóně 2015 stane jeho závodním pilotem. Sauber ale uvádí, že byl z finančních důvodů nucen kontrakt vypovědět, jinak by zkrachoval.
Týmový právník Rodney Garrett se tomu bránil tím, že Van der Garde není pokryt týmovou pojistkou, a před soudem přednesl otázku bezpečnosti jezdce a diváků během úvodní velké ceny. Monopost C34 byl podle něj stavěn pro Felipeho Nasra a Marcusse Ericssona. V případě usazení Van der Gardeho by se objevily problémy s bezpečnostními pásy a sedačkou, kterou by stejně nestihli včas vyrobit.
"Sauber mu nemůže dovolit závodit... Bylo by to nezodpovědné a nebezpečné, kdyby k tomu mělo dojít. Vedlo by to k nepřijatelnému riziku fyzické újmy či dokonce smrti. Pan Van der Garde nemá žádné zkušenosti s řízením C34 Ferrari neměl by dostatek času na to, aby se to naučil" uvedl Garrett pro Radio Australia.
Pokud by se objevilo bezpečnostní riziko, mohla by se do případu vložit i FIA. Soudu se osobně zúčastnili závodní piloti Marcus Ericsson i Felipe Nasr, jednání bude v Melbourne pokračovat ve středu v 10 hod mísního času. V pátek začínají první tréninky vozů F1 před víkendovou Velkou cenou Austrálie.
Giedo van der Garde se Sauberem C33 minulý rok při testech v Barceloně(foto: Sauber Motorsport AG)
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce