Britský tým McLaren dnes potvrdil, že jeho pilot Fernando Alonso po nehodě v testech nenastoupí do úvodní Velké ceny Austrálie.
"Po provedení vyčerpávající série testů a skenů - některé z nich dokonce včera večer - jej doktoři informovali, že u něj nenašli žádný příznak lékařských potíží a že nevidí důkaz naprosto žádného zranění. Proto jej popsali jako zcela zdravého z neurologického a srdečního hlediska," uvádí McLaren ve své oficiální zprávě.
"Fernandovi doktoři mu však doporučili, aby po otřesu, který zažil při testech na okruhu Circuit de Catalunya v Barceloně 22. února, zatím co nejvíce omezil jakékoliv prostředí ohrožující faktory, které by potenciálně mohly vyústit v další otřes tak brzy po tom předchozím, a aby tak minimalizoval riziko syndromu druhého nárazu. Jde o normální lékařskou proceduru při péči o atlety po otřesech," píše se dále v prohlášení.
"Abychom omezili tyto faktory ohrožující prostředí, specificky jeho doktoři doporučili, aby nezávodil hned ve Velké ceně Austrálie, která se koná 13. - 15. března. Fernando chápe a přijímá tuto radu. Dva vozy McLaren - Honda proto bude v Austrálii řídit Fernandův týmový kolega Jenson Button a rezervní pilot Kevin Magnussen," vysvětluje tým.
Fernando Alonso v Melbourne závodit nebude, nastoupí až v Sepangu (foto: McLaren)
"Fernandovi doktoři uznávají, že se cítí být fit a v pořádku a že se považuje za připraveného k závodění. Vzhledem k tomu souhlasí s tím, aby už zahájil fyzický trénink s výhledem na přípravu na návrat do kokpitu jeho McLarenu ve Velké ceně Malajsie 27. - 29. března. Lékaři s tím skutečně souhlasí a jsou spokojeni s tím, že při své nehodě při testech 22. února neutrpěl žádné poškození.
Všichni v McLarenu - Hondě plně podporujeme Fernandovo rozhodnutí, které respektuje radu jeho doktorů," dodává stáj z Wokingu.
It will be tough not to be in Australia, but I understand the recommendations. A second impact in less than 21 days "NO" #countdownMalaysia
— Fernando Alonso (@alo_oficial) March 3, 2015
@KevinMagnussen best of luck at the race mate! #BelieveInMcLarenHonda
— Fernando Alonso (@alo_oficial) March 3, 2015
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.