Bývalý pilot Formule 1 Gerhard Berger předpovídá, že Fernando Alonso uspěje a s McLarenem, kde svou kariéru také zakončí, se mu podaří získat titul mistra světa.
Rakušan, který za McLaren nastupoval v letech 1990 - 1992, si nemyslí, že by na Alonsovi měla nehoda z testování zanechat nějaké následky. "Havárie jsou součástí hry v F1. Fernando je tak zkušeným jezdcem, že se s tím dobře vyrovná a nebude to na něj mít žádný vliv. Brzy bude na závodění opět připravený."
Alonso minulý týden pozdravil své fanoušky v krátkém videu, ve kterém oznámil, že je zcela v pořádku. Rád by se byl býval předsezónních testů zúčastnil, lékaři mu však místo toho doporučili alespoň třítýdenní odpočinek. Bezprostředně po nárazu si údajně myslel, že jezdí za Ferrari.
Podle španělských médií včera Fernando již prošel lékařskými testy, které neodhalily žádné problémy. Před nástupem do první velké ceny v Austrálii si jej ale ještě prověří zástupci Mezinárodní automobilové federace.
McLaren při testech ujel nejméně kilometrů ze všech týmů, které se sjely k testování před začátkem sezóny, protože se trápil s novou pohonnou jednotkou Hondy. Podle Bergera je čeká rok, kdy se budou učit, japonská automobilka ale nakonec "práci splní."
Fernando Alonso během testování vyráží s McLarenem na okruh v Barceloně (foto: Pirelli)
V sezóně 2016 už bude mít McLaren bojovat o vítězství v závodech, a pak i v šampionátech. Na otázku, zda Alonso dokáže s McLarenem vybojovat mistrovský titul, pro BBC odpovídá: "Ano. Je kompletním pilotem. Měl by vyhrát více šampionátů, protože je velkým šampionem. Způsob, jakým řídí, zabijácký instinkt, který má... Zkrátka má na to, aby vyhrál více než dva šampionáty."
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.