Bývalý pilot Formule 1 Gerhard Berger předpovídá, že Fernando Alonso uspěje a s McLarenem, kde svou kariéru také zakončí, se mu podaří získat titul mistra světa.
Rakušan, který za McLaren nastupoval v letech 1990 - 1992, si nemyslí, že by na Alonsovi měla nehoda z testování zanechat nějaké následky. "Havárie jsou součástí hry v F1. Fernando je tak zkušeným jezdcem, že se s tím dobře vyrovná a nebude to na něj mít žádný vliv. Brzy bude na závodění opět připravený."
Alonso minulý týden pozdravil své fanoušky v krátkém videu, ve kterém oznámil, že je zcela v pořádku. Rád by se byl býval předsezónních testů zúčastnil, lékaři mu však místo toho doporučili alespoň třítýdenní odpočinek. Bezprostředně po nárazu si údajně myslel, že jezdí za Ferrari.
Podle španělských médií včera Fernando již prošel lékařskými testy, které neodhalily žádné problémy. Před nástupem do první velké ceny v Austrálii si jej ale ještě prověří zástupci Mezinárodní automobilové federace.
McLaren při testech ujel nejméně kilometrů ze všech týmů, které se sjely k testování před začátkem sezóny, protože se trápil s novou pohonnou jednotkou Hondy. Podle Bergera je čeká rok, kdy se budou učit, japonská automobilka ale nakonec "práci splní."
Fernando Alonso během testování vyráží s McLarenem na okruh v Barceloně (foto: Pirelli)
V sezóně 2016 už bude mít McLaren bojovat o vítězství v závodech, a pak i v šampionátech. Na otázku, zda Alonso dokáže s McLarenem vybojovat mistrovský titul, pro BBC odpovídá: "Ano. Je kompletním pilotem. Měl by vyhrát více šampionátů, protože je velkým šampionem. Způsob, jakým řídí, zabijácký instinkt, který má... Zkrátka má na to, aby vyhrál více než dva šampionáty."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.