Syn sedminásobného mistra světa, Michaela Schumachera, Mick Schmacher pojede v této sezoně ve Formuli 4 v týmu Van Amersfoort. To Max Chilton, který by v roce 2016 rád jezdil IndyCar, letos pojede vytrvalostní závody v týmu Nissan.
Michael Schumacher se stále zotavuje z následků nehody na lyžích na sklonku roku 2013. Jeho syn, Mick Schumacher, získal pro letošní sezonu místo ve Formuli 4. "Je u nás tradicí, že oslovíme vždy vice-mistra německého mistrovství motokár a nabídneme mu test na simulátoru," říká ředitel týmu Frits van Amersfoort.
"Na našem simulátoru v Holandsku strávil celý den. Pozorovali jsme také jeho výkony během testů ve Valence. Následně jsme uzavřeli smlouvu, podle které budeme letos společně nastupovat v ’ADAC Formula 4 series’." Sezona tohoto šampionátu začíná 25. dubna v Německu.
Max Chilton, loňský pilot týmu Marussia, byl dnes potvrzen jako tovární jezdec týmu GT-R LM Nismo, který pojede jak šampionát WEC tak legendární 24h Le Mans. "Je mi ctí, že mohu spolupracovat s tak prestižním výrobcem jako je Nissan v šampionátu, který rok co rok nabývá na důležitosti.
Le Mans se každým rokem těší obrovské sledovanosti. Moci tam jet jako tovární pilot je jako splnění snu. Mým cílem vždy bylo jezdit na nejvyšší možné úrovni a také technologie, která je použita na novém stroji GT-R LM Nismo, je působivější než ta, která se používá v současné F1."
Technologie v Le Mans je podle Chiltona působivější než ta z F1 (foto: Marussia F1 Team)
Nissan potvrdil kromě Chiltona již pět dalších pilotů, kteří s jeho strojem pojedou. Je mezi nimi i bývalý testovač Ferrari Marc Gené, dále pak Michael Krumm, Jann Mardenborough, Olivier Pla a Harry Tincknell. Ve WEC působí u Porsche také Mark Webber.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.