Syn sedminásobného mistra světa, Michaela Schumachera, Mick Schmacher pojede v této sezoně ve Formuli 4 v týmu Van Amersfoort. To Max Chilton, který by v roce 2016 rád jezdil IndyCar, letos pojede vytrvalostní závody v týmu Nissan.
Michael Schumacher se stále zotavuje z následků nehody na lyžích na sklonku roku 2013. Jeho syn, Mick Schumacher, získal pro letošní sezonu místo ve Formuli 4. "Je u nás tradicí, že oslovíme vždy vice-mistra německého mistrovství motokár a nabídneme mu test na simulátoru," říká ředitel týmu Frits van Amersfoort.
"Na našem simulátoru v Holandsku strávil celý den. Pozorovali jsme také jeho výkony během testů ve Valence. Následně jsme uzavřeli smlouvu, podle které budeme letos společně nastupovat v ’ADAC Formula 4 series’." Sezona tohoto šampionátu začíná 25. dubna v Německu.
Max Chilton, loňský pilot týmu Marussia, byl dnes potvrzen jako tovární jezdec týmu GT-R LM Nismo, který pojede jak šampionát WEC tak legendární 24h Le Mans. "Je mi ctí, že mohu spolupracovat s tak prestižním výrobcem jako je Nissan v šampionátu, který rok co rok nabývá na důležitosti.
Le Mans se každým rokem těší obrovské sledovanosti. Moci tam jet jako tovární pilot je jako splnění snu. Mým cílem vždy bylo jezdit na nejvyšší možné úrovni a také technologie, která je použita na novém stroji GT-R LM Nismo, je působivější než ta, která se používá v současné F1."
Technologie v Le Mans je podle Chiltona působivější než ta z F1 (foto: Marussia F1 Team)
Nissan potvrdil kromě Chiltona již pět dalších pilotů, kteří s jeho strojem pojedou. Je mezi nimi i bývalý testovač Ferrari Marc Gené, dále pak Michael Krumm, Jann Mardenborough, Olivier Pla a Harry Tincknell. Ve WEC působí u Porsche také Mark Webber.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.