Sergio Pérez ví, že situace není pro Force Indii optimální. Nicméně Mexičan věří tomu, že se týmu situaci podaří ještě změnit.
Motto letošní sezony u Force Indie by mohlo být "lepší později než vůbec". Narážíme tím samozřejmě na její opožděné představení auta pro tento rok. Například Sergio Pérez si musel počkat až do posledního dne testů, než se s novým autem mohl svést. Včera a předevčírem s ním totiž jezdil Nico Hülkenberg a ve čtvrtek tým na dráhu nevyjel, protože neměl auto ještě k dispozici.
Sergio Pérez ale dokázal i na této situaci najít něco pozitivního: "Bylo dobré mít možnost srovnání se starým autem." To je ovšem asi tak jediný pozitivní aspekt, který můžeme na zpoždění týmu Force India najít. Zatímco ostatní týmy nová auta už testují měsíc, tak stáj sídlící v britském Silverstone moc šancí na vychytání případných slabin neměla.
Pérez se s novým autem svezl jen jeden den, bude to stačit? Bude muset...(foto: Pirelli)
"Jsme díky tomu samozřejmě o pár kroků nazpět. To je realita, které se nemůžeme vyhnout." Mexičan tak počítá s tím, že start nové sezony v Melbourne zřejmě nebude zrovna hladký. Na to, aby se dostali na požadovanou výkonnost budou potřebovat asi dva závody. Snad jedinou pozitivní věcí tak je, že se na VJM08 nevyskytly žádné větší problémy. Dnes například Checo zvládl 130 kol.
Dohromady tak nové auto během tří ze čtyř testovacích dní ujelo 365 okruhů, což je třeba o čtyři více, než co zvládl Red Bull za čtyři dny. "Věřím, že máme jasný směr, ve kterém musíme auto zlepšit a víme, jaké musíme podniknout kroky. Každý den a v každém stintu jsme se toho o autě tolik naučili a musím říct, že se nám s těmito kroky podařilo dobře vypořádat. Poznali jsme směr, kterým bychom měli jít. To, že jedu do Melbourne jen s jedním testovacím dnem [s novým autem], není ideální, ale už tomu tak je a musíme se pokusit z této situace získat to nejlepší."
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.