Mark Webber komentuje přestup svého bývalého týmového kolegy z Red Bullu - Sebastiana Vettela - k Ferrari. Popisuje svá očekávání před sezónou 2015 a odsuzuje příliv platících pilotů.
"Seb není hlupák. Uvědomuje si, že potřebuje čerstvou motivaci a novou výzvu. A abych byl upřímný, tak si myslím, že se rozhodl velmi brzy, možná už před tím, než sezóna vůbec začala," uvádí pro Herald Sun Webber, který nyní závodí v sérii FIA WEC.
"Nemyslel jsem to tak, že jim nebude chybět, ale že když chce dělat něco jiného a bude v odlišném prostředí, pak bude lépe, když odejde někam jinam, kde bude cítit, že ze sebe dostane více. Zda jim bude chybět část jeho zkušeností, to je rozhodně otázka pro tým v polovině sezóny," pokračuje Australan.
Letos podle něj bude opět nejlepší Mercedes, polepší si McLaren a Williams a "solidní" sezónu očekává také od Red Bullu a Ricciarda, dají-li dohromady dobré auto: "Rozsáhlé poznání a Danielovy zkušenosti jim jen pomůžou. Akorát jim teď schází trochu kontinualita.
Bude tedy zajímavé pozorovat, jak bude auto dobré po technické stránce v průběhu sezóny, nejen na začátku. Budou slušný týmem, a pokud se Danielovi podaří dosáhnout to, co v loňském roce, bude to pro Daniela úspěch. Bude chtít více - bojovat o vítězství v šampionátu a Lewis s Nickem budou ti nejtěžší k poražení," odhaduje Webber.
Mark Webber (vlevo) se Sebastianem Vettelem na tiskové konferenci v Brazílii 2013(foto: Red Bull Racing)
V závěru kritizuje vzestup platících pilotů v F1: "Je to vždy vzrušující, když přijde zaslouženě nějaký mladík a vede si dobře," komentuje druhého pilota Red Bullu - Daniila Kvjata. "Měli jsme několik kluků na roštu, kteří si svou cestu do Formule 1 zaplatili, a to byla hloupost, tohle ve sportu nechceme.
Pole se trochu v posledních dvou či třech letech zúžilo a my všichni piloti pohybující se vpředu jsme tím zklamání. Chceme široké pole a to, aby se na rošt dostávali ti nejlepší mladí talenti," dodává bývalý pilot Red Bullu.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.