McLaren v pondělí odpoledne vydal prohlášení týkající se aktuálního stavu Fernanda Alonsa, který včera havaroval při testech v Barceloně.
Pilotů stavTým s potěšením potvrzuje, že se Fernando "v nemocnici rychle zotavuje a hovoří s rodinou, přáteli a nemocničním personálem." Pilot byl včera převezen sanitkou z místa nehody do lékařského centra, kde se mu dostalo první pomoci, poté byl pod sedativy letecky převezen do nemocnice.
V ní podstoupil "podrobnou a kompletní analýzu svého stavu včetně CT a MRI skenů, které jsou zcela obvyklé. Aby bylo zajištěno soukromí a klid pro poklidné zotavení a dostal se z vlivu včerejších léků, zůstává v nemocnici na další pozorování."
Tým mu chce dát možnost se rychle zotavit, aby mohl vyhodnotit, zda bude moci tento týden v Barceloně v testování pokrčovat.
Hora de comer! Muchas gracias por vuestro apoyo! Lunch time! Thank you for your support! pic.twitter.com/v6cUCfKXNL
— Luis Garcia Abad (@lsgrcbd) February 23, 2015
Příčina nehodyV posledních 24 hodinách pečlivě analyzuje poškození Fernandova auta a telemetrii, aby porozuměl příčinám jeho nehody: "I v této rané fázi jsme dokázali dojít k jistým závěrům.
Jeho vůz najel zeširoka do zatáčky č. 3, což je rychlá pravotočivá zatáčka v kopci. Díky tomu se dostal na umělou trávu na vnější straně dráhy, následkem toho ztratil trakci, což vedle k nestabilitě. Vystřelilo jej to zpět směrem k vnitřní straně okruhu, kde znovu získal trakci a bočně narazil do stěny," píše McLaren.
"Naše nálezy naznačují, že nehoda byla způsobena nepředvídatelnými nárazy větru v tomto místě okruhu a v té době, což podobně ovlivnilo ostatní piloty (např. Carlose Sainze, jr.). Kategoricky můžeme konstatovat, že u Fernandova vozu není ani náznak nějakého mechanického selhání.
Také můžeme potvrdit, že jsme nezaznamenali absolutně žádnou ztrátu aerodynamického přítlaku, což naznačuje, že auto neutrpělo žádný pokles v aerodynamice, přestože bylo vystaveno významnému přetížení.
Nakonec to můžeme prozradit, že nedošlo k žádnému elektrickému výboji ani k žádné nepravidelnosti u ERS systému ve voze - ať už před nehodou, během ní ani po ní. Poslední bod vyvrací mylné pověsti, které se nedávno rozšířili, že Fernando byl kvůli elektrické závadě v bezvědomí.
Jednoduše to není pravda. Naše data jasně ukazují, že podřazoval současně při plném brzdění až do okamžiku prvního nárazu, což by samozřejmě nebylo možné, kdyby byl v tom čase v bezvědomí.
Fernando Alonso včera krátce před nehodou (foto: McLaren)
NárazNaše data také potvrzují to, že Fernandovo auto narazilo na vnitřní straně do betonové stěny - nejprve pravým předním kolem, a pak svým pravým zadním. Šlo o významný boční náraz, který vedl k poškození přední těhlice a poloosy.
Po prvotním nárazu vůz klouzal 15 sekund podél zdi, než se zastavil. Všechna čtyři kola zůstala připevněná na voze, karosérie ani nárazová struktura mezi předními a zadními koly ale neutrpěla žádné poškození.
Fernandovi přejeme rychlé zotavení. Pokud budeme mít další novinky, budeme vás samozřejmě informovat," dodává McLaren.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.