Tyto informace se vrací snad každý rok - Audi zvažuje vstup do F1. V nejnovějších spekulacích se do hry opět dostává Red Bull. V prosinci představil Stefano Domenicali představenstvu Audi studii o vstupu do F1, s pozitivním ohlasem. Avšak Wolfsburg to odmítl.
Zprávy o vstupu Audi nebo Porsche se vracejí každý rok, občas se mluví přímo o mateřském Volkswagenu. Koncern VW už dle spekulací několik let zvažuje vstup do F1. Od té doby, co jsou v F1 hybridní pohonná ústrojí, ještě víc. Pokaždé však návrh na vstup do F1 narazí na odmítavé stanovisko Ferdinanda Piëcha, hlavu rodiny, která stojí za koncernem VW.
O spojení Audi s Red Bullem se začalo mluvit v roce 2008, plány již byly hodně pokročilé a rozpracované. Pak ale přišlo zamítavé stanovisko přímo z Wolfsburgu. Teď toho mají někteří lidé v koncernu litovat. Red Bull totiž vyhrál v letech 2010 až 2013 čtyři tituly v řadě.
Nejnovější spekulace jdoucí paddockem říkají, že u Renaultu opět uvažují o tom, že by v budoucnu měli v F1 svůj vlastní tým. Na první pohled se to může zdát jako utopie, vždyť v Red Bullu mají asi nejlepšího partnera, kterého by si mohli přát. Ovšem byl to Red Bull, který nebyl v minulé sezoně se svým francouzským dodavatelem spokojený. V Paříži se prý už reálně obávají toho, že pokud se jim rychle nepodaří stáhnout ztrátu na Mercedes, tak by si Red Bull mohl začít stavět motory sám a nebo se spojit s někým jiným - například s Audi.
Dočkáme se návratu Stefana Domenicaliho do F1, ovšem tentokrát v barvách některé značky koncernu VW? (foto: Scuderia Ferrari)
Údajně mají u Red Bullu existovat plány na majetkový vstup do Formule 1 a na to, že by se stali jejím promotérem. Z tohoto důvodu by se mohl Red Bull chtít ze série ve střednědobém horizontu stáhnout a svoji stáj by tak mohl nabídnout právě Audi. Ovšem to je třeba brát s velkou rezervou. Smysl by to však dávalo - Red Bull ve sportu vyhrát vše, co mohl. Dalším krokem vzhůru by tak bylo ovládnutí práv na F1 a její přetvoření dle vlastních představ.
To byly ale zvěsti, teď nějaká fakta. Boss Audi, Rupert Stadler, samozřejmě nenajal bývalého šéfa Ferrari, Stefana Domenicaliho, jen proto, aby se staral o italské značky Lamborghini a Ducati, které také spadají do koncernu VW. Domenicali je přece člověk z F1. Stadler si u něj nechal udělat studii možného vstupu do F1 a tu pak vloni v prosinci prezentovali představenstvu.
Návrh se zřejmě setkal s kladnou odezvou. V koncernu VW se ale nic nestane bez schválení Ferdinanda Piëcha. A měl to být právě on, kdo opět vstup Audi do F1 zatrhl a to s ohledem na nejistou budoucnost F1 týkající se motorů a monopostů. Momentálně totiž nikdo neví, co bude. Je také dobře známo, že Piëch se nemá rád s Berniem Ecclestonem. Proč? Jestli je to kvůli tomu, že Ecclestone kdysi zablokoval světový motor podle vize VW nebo kvůli jednáním mezi ecclestonovým Brabhamem a závodní stájí Porsche v 70. letech, to se dozvíme jen těžko.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.