Tyto informace se vrací snad každý rok - Audi zvažuje vstup do F1. V nejnovějších spekulacích se do hry opět dostává Red Bull. V prosinci představil Stefano Domenicali představenstvu Audi studii o vstupu do F1, s pozitivním ohlasem. Avšak Wolfsburg to odmítl.
Zprávy o vstupu Audi nebo Porsche se vracejí každý rok, občas se mluví přímo o mateřském Volkswagenu. Koncern VW už dle spekulací několik let zvažuje vstup do F1. Od té doby, co jsou v F1 hybridní pohonná ústrojí, ještě víc. Pokaždé však návrh na vstup do F1 narazí na odmítavé stanovisko Ferdinanda Piëcha, hlavu rodiny, která stojí za koncernem VW.
O spojení Audi s Red Bullem se začalo mluvit v roce 2008, plány již byly hodně pokročilé a rozpracované. Pak ale přišlo zamítavé stanovisko přímo z Wolfsburgu. Teď toho mají někteří lidé v koncernu litovat. Red Bull totiž vyhrál v letech 2010 až 2013 čtyři tituly v řadě.
Nejnovější spekulace jdoucí paddockem říkají, že u Renaultu opět uvažují o tom, že by v budoucnu měli v F1 svůj vlastní tým. Na první pohled se to může zdát jako utopie, vždyť v Red Bullu mají asi nejlepšího partnera, kterého by si mohli přát. Ovšem byl to Red Bull, který nebyl v minulé sezoně se svým francouzským dodavatelem spokojený. V Paříži se prý už reálně obávají toho, že pokud se jim rychle nepodaří stáhnout ztrátu na Mercedes, tak by si Red Bull mohl začít stavět motory sám a nebo se spojit s někým jiným - například s Audi.
Dočkáme se návratu Stefana Domenicaliho do F1, ovšem tentokrát v barvách některé značky koncernu VW? (foto: Scuderia Ferrari)
Údajně mají u Red Bullu existovat plány na majetkový vstup do Formule 1 a na to, že by se stali jejím promotérem. Z tohoto důvodu by se mohl Red Bull chtít ze série ve střednědobém horizontu stáhnout a svoji stáj by tak mohl nabídnout právě Audi. Ovšem to je třeba brát s velkou rezervou. Smysl by to však dávalo - Red Bull ve sportu vyhrát vše, co mohl. Dalším krokem vzhůru by tak bylo ovládnutí práv na F1 a její přetvoření dle vlastních představ.
To byly ale zvěsti, teď nějaká fakta. Boss Audi, Rupert Stadler, samozřejmě nenajal bývalého šéfa Ferrari, Stefana Domenicaliho, jen proto, aby se staral o italské značky Lamborghini a Ducati, které také spadají do koncernu VW. Domenicali je přece člověk z F1. Stadler si u něj nechal udělat studii možného vstupu do F1 a tu pak vloni v prosinci prezentovali představenstvu.
Návrh se zřejmě setkal s kladnou odezvou. V koncernu VW se ale nic nestane bez schválení Ferdinanda Piëcha. A měl to být právě on, kdo opět vstup Audi do F1 zatrhl a to s ohledem na nejistou budoucnost F1 týkající se motorů a monopostů. Momentálně totiž nikdo neví, co bude. Je také dobře známo, že Piëch se nemá rád s Berniem Ecclestonem. Proč? Jestli je to kvůli tomu, že Ecclestone kdysi zablokoval světový motor podle vize VW nebo kvůli jednáním mezi ecclestonovým Brabhamem a závodní stájí Porsche v 70. letech, to se dozvíme jen těžko.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.