Velká cena Malajsie by ve snaze zvýšit bezpečnost po loňské nehodě Julese Bianchiho mohla podle šéfa okruhu Razlana Razaliho začínat trochu dříve.
Přiznal, že s Berniem Ecclestonem jednají o posunutí startu z 16. na 15. hodinu odpoledne tamějšího času. Snížila by se tím také pravděpodobnost dešťové přeháňky, která ovlivnila některé z posledních závodů. V sezóně 2009 musel být dokonce zkrácen a udělovaly se poloviční body.
"Pan Ecclestone se zmínil, že kvůli incidentu ze Suzuky má FIA určitý limit. Proto zvažuje o posunutí startu na původní čas, možná tento rok. Pro nás je to dobré. Je to bezpečnější časové rozmezí," cituje Razaliho agentura Reuters.
"Nyní by tedy lidé mohli přijet na oběd, podívat se na závod a kolem pěti by se mohli vracet domů. On [Ecclestone] zmínil možnost [dřívějšího startu]. Řekli jsme, že když to bude chtít vrátit na třetí hodinu odpoledne, pak to budeme plně podporovat," pokračuje šéf okruhu v Sepangu. Pro nás by to znamenalo, že bychom si v neděli museli přivstat - závod by nezačínal v 9:00, ale v 8:00 hod.
Nadšený není z nápadu nočního závodu, který se snažil Ecclestone v Malajsii prosadit. "Je to nebezpečné, tlačit nás do toho. V minulosti to dělal, ale nyní si myslím, že to bylo poprvé, co nám jako promotér vlastně naslouchal, co si přejeme. Každý okruh má svou vlastní identitu, kopírovat někoho jiného je nebezpečné," uvádí s odkazem na úspěch Singapuru.
Felipe Massa s Williamsem během loňské Velké ceny Malajsie (foto: Williams F1 Team)
Malajsie si podle něj velkou cenu chce udržet, protože má pozitivní dopad na ekonomiku a propaguje zemi jako globální destinaci. Očekává proto, že se brzy dohodnou na prodloužení kontraktu. Letošní závod se v Sepangu pojede 29. března jako druhý v pořadí, dva týdny po Austrálii.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.