Velká cena Malajsie by ve snaze zvýšit bezpečnost po loňské nehodě Julese Bianchiho mohla podle šéfa okruhu Razlana Razaliho začínat trochu dříve.
Přiznal, že s Berniem Ecclestonem jednají o posunutí startu z 16. na 15. hodinu odpoledne tamějšího času. Snížila by se tím také pravděpodobnost dešťové přeháňky, která ovlivnila některé z posledních závodů. V sezóně 2009 musel být dokonce zkrácen a udělovaly se poloviční body.
"Pan Ecclestone se zmínil, že kvůli incidentu ze Suzuky má FIA určitý limit. Proto zvažuje o posunutí startu na původní čas, možná tento rok. Pro nás je to dobré. Je to bezpečnější časové rozmezí," cituje Razaliho agentura Reuters.
"Nyní by tedy lidé mohli přijet na oběd, podívat se na závod a kolem pěti by se mohli vracet domů. On [Ecclestone] zmínil možnost [dřívějšího startu]. Řekli jsme, že když to bude chtít vrátit na třetí hodinu odpoledne, pak to budeme plně podporovat," pokračuje šéf okruhu v Sepangu. Pro nás by to znamenalo, že bychom si v neděli museli přivstat - závod by nezačínal v 9:00, ale v 8:00 hod.
Nadšený není z nápadu nočního závodu, který se snažil Ecclestone v Malajsii prosadit. "Je to nebezpečné, tlačit nás do toho. V minulosti to dělal, ale nyní si myslím, že to bylo poprvé, co nám jako promotér vlastně naslouchal, co si přejeme. Každý okruh má svou vlastní identitu, kopírovat někoho jiného je nebezpečné," uvádí s odkazem na úspěch Singapuru.
Felipe Massa s Williamsem během loňské Velké ceny Malajsie (foto: Williams F1 Team)
Malajsie si podle něj velkou cenu chce udržet, protože má pozitivní dopad na ekonomiku a propaguje zemi jako globální destinaci. Očekává proto, že se brzy dohodnou na prodloužení kontraktu. Letošní závod se v Sepangu pojede 29. března jako druhý v pořadí, dva týdny po Austrálii.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.