Podle Jeana-Erica Vergne je role vývojového jezdce, který pracuje v továrně na simulátoru, lepší, než pozice třetího pilota. Zároveň je místo u Ferrari lepší než pozice závodního jezdce u malého týmu typu Caterham nebo Marussia.
I přes velmi povedenou druhou polovinu roku 2014 u Toro Rosso si Jean-Eric Vergne setrvání u Red Bullu/Toro Rosso nevysloužil. Už to vypadalo, že se Francouz s Formuli 1 rozloučí, avšak pak přijal nabídku Ferrari na pozici vývojového jezdce, který pracuje na simulátoru. "Raději budu neustále pracovat na simulátoru než být náhradním jezdcem.
Já odvádím pro tým smysluplnou práci. Náhradní jezdec je sice neustále na trati, ale vlastně tam nemá pořádně co dělat." Jen dodejme, že tuto pozici má pro letošek u Ferrari Esteban Guttiérez. Jean-Eric navíc vnímá tuto situaci pozitivně, dle něj jde dokonce o lepší řešení než jezdit u Marussie nebo Caterhamu.
"To, co mám teď u Ferrari, je lepší, než například být stálým jezdcem u týmů jako Marussia nebo Caterham bez vyhlídky na přiblížení se přijatelným výsledkům nebo alespoň týmům ze středu pole. Tak to je, ale já nejsem smutný nebo frustrovaný z toho, že v roce 2015 nebudu jezdit u Red Bullu nebo Toro Rosso.
Dal jsem do toho [výkonů] vše a nemám si co vyčítat. Jsou věci, které nejsou ve vašich rukách a které nemůžete ovlivnit." Vergne navíc vnímá šanci na zisk pozice závodního jezdce u týmu Ferrari. Ta by mohla přijít v sezoně 2016, pokud by Kimi Räikkönen na konci roku 2015 z F1 odešel. Bývalý junior Red Bullu věří, že by ho doporušil i Sebastian Vettel.
JEV na trati s Toro Rosso (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Určitě to není vyloučeno a dám do toho vše, abych dostal takovou šanci." Dobré vztahy s Vettelem by navíc mohly pomoci na cestě k závodnímu kokpitu: "Sebastiana znám už věčnost a vždy jsme měli velmi dobrý vzájemný vztah. Jsem si jistý, že mi pomohlo už k mé aktuální roli jezdce na simulátoru to, že jej dobře znám. Proč by to tedy nemělo klapnout ještě jednou?"
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.