Podle Jeana-Erica Vergne je role vývojového jezdce, který pracuje v továrně na simulátoru, lepší, než pozice třetího pilota. Zároveň je místo u Ferrari lepší než pozice závodního jezdce u malého týmu typu Caterham nebo Marussia.
I přes velmi povedenou druhou polovinu roku 2014 u Toro Rosso si Jean-Eric Vergne setrvání u Red Bullu/Toro Rosso nevysloužil. Už to vypadalo, že se Francouz s Formuli 1 rozloučí, avšak pak přijal nabídku Ferrari na pozici vývojového jezdce, který pracuje na simulátoru. "Raději budu neustále pracovat na simulátoru než být náhradním jezdcem.
Já odvádím pro tým smysluplnou práci. Náhradní jezdec je sice neustále na trati, ale vlastně tam nemá pořádně co dělat." Jen dodejme, že tuto pozici má pro letošek u Ferrari Esteban Guttiérez. Jean-Eric navíc vnímá tuto situaci pozitivně, dle něj jde dokonce o lepší řešení než jezdit u Marussie nebo Caterhamu.
"To, co mám teď u Ferrari, je lepší, než například být stálým jezdcem u týmů jako Marussia nebo Caterham bez vyhlídky na přiblížení se přijatelným výsledkům nebo alespoň týmům ze středu pole. Tak to je, ale já nejsem smutný nebo frustrovaný z toho, že v roce 2015 nebudu jezdit u Red Bullu nebo Toro Rosso.
Dal jsem do toho [výkonů] vše a nemám si co vyčítat. Jsou věci, které nejsou ve vašich rukách a které nemůžete ovlivnit." Vergne navíc vnímá šanci na zisk pozice závodního jezdce u týmu Ferrari. Ta by mohla přijít v sezoně 2016, pokud by Kimi Räikkönen na konci roku 2015 z F1 odešel. Bývalý junior Red Bullu věří, že by ho doporušil i Sebastian Vettel.
JEV na trati s Toro Rosso (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Určitě to není vyloučeno a dám do toho vše, abych dostal takovou šanci." Dobré vztahy s Vettelem by navíc mohly pomoci na cestě k závodnímu kokpitu: "Sebastiana znám už věčnost a vždy jsme měli velmi dobrý vzájemný vztah. Jsem si jistý, že mi pomohlo už k mé aktuální roli jezdce na simulátoru to, že jej dobře znám. Proč by to tedy nemělo klapnout ještě jednou?"
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.