Podle Jeana-Erica Vergne je role vývojového jezdce, který pracuje v továrně na simulátoru, lepší, než pozice třetího pilota. Zároveň je místo u Ferrari lepší než pozice závodního jezdce u malého týmu typu Caterham nebo Marussia.
I přes velmi povedenou druhou polovinu roku 2014 u Toro Rosso si Jean-Eric Vergne setrvání u Red Bullu/Toro Rosso nevysloužil. Už to vypadalo, že se Francouz s Formuli 1 rozloučí, avšak pak přijal nabídku Ferrari na pozici vývojového jezdce, který pracuje na simulátoru. "Raději budu neustále pracovat na simulátoru než být náhradním jezdcem.
Já odvádím pro tým smysluplnou práci. Náhradní jezdec je sice neustále na trati, ale vlastně tam nemá pořádně co dělat." Jen dodejme, že tuto pozici má pro letošek u Ferrari Esteban Guttiérez. Jean-Eric navíc vnímá tuto situaci pozitivně, dle něj jde dokonce o lepší řešení než jezdit u Marussie nebo Caterhamu.
"To, co mám teď u Ferrari, je lepší, než například být stálým jezdcem u týmů jako Marussia nebo Caterham bez vyhlídky na přiblížení se přijatelným výsledkům nebo alespoň týmům ze středu pole. Tak to je, ale já nejsem smutný nebo frustrovaný z toho, že v roce 2015 nebudu jezdit u Red Bullu nebo Toro Rosso.
Dal jsem do toho [výkonů] vše a nemám si co vyčítat. Jsou věci, které nejsou ve vašich rukách a které nemůžete ovlivnit." Vergne navíc vnímá šanci na zisk pozice závodního jezdce u týmu Ferrari. Ta by mohla přijít v sezoně 2016, pokud by Kimi Räikkönen na konci roku 2015 z F1 odešel. Bývalý junior Red Bullu věří, že by ho doporušil i Sebastian Vettel.
JEV na trati s Toro Rosso (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Určitě to není vyloučeno a dám do toho vše, abych dostal takovou šanci." Dobré vztahy s Vettelem by navíc mohly pomoci na cestě k závodnímu kokpitu: "Sebastiana znám už věčnost a vždy jsme měli velmi dobrý vzájemný vztah. Jsem si jistý, že mi pomohlo už k mé aktuální roli jezdce na simulátoru to, že jej dobře znám. Proč by to tedy nemělo klapnout ještě jednou?"
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.