Podle závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera je návrat elitního aerodynamika Petera Prodromoua do Wokingu "posledním dílem skládačky" na cestě zpět k vítězstvím.
Bývalý šéf aerodynamiky Red Bullu a blízký spolupracovník Adriana Neweyho začal pro McLaren pracovat již v září. Tým si od jeho návratu slibuje zlepšení aerodynamické výkonnosti, ve které již pár let zaostávají.
U letošního vozu MP4-29 toho již napravit moc nestihl - stáj z Wokingu si pouze vyzkoušela novou filozofii na přepracovaném předním křídle, které ale do závodů nenasadila. Na příští monopost MP4-30, který již prošel nárazovými testy, ale bude mít mnohem větší vliv.
"Rozhodně je klíčovou posilou. Celé oddělení aerodynamiky bylo restrukturalizováno s tím, že jsem o jeho příchodu věděl. V mysli jsme Prodromoua považovali za tu třešničku na dortu. V boxové uličce má velmi slavné jméno," uvádí Boullier pro Autosport. Restrukturalizace kromě příchodu nových lidí zahrnovala také propuštění některých stálic, jako byl např. dosavadní šéf aerodynamiky Doug McKiernan.
"Přinesl spoustu čerstvého vzduchu a mimořádné vůdcovství v aerodynamických a technických odděleních. Všichni byli na svých místech, čekali jsme jen, až usedne mistr. Nyní všichni společně zapadli a my máme silnou skupinu vedenou Peterem. Je tou poslední částí skládanky," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Za McLaren budou příští rok závodit Alonso s Buttonem, technický tým posílídalší zkušení inženýři (foto: McLaren)
Další posily na cestě, McLaren chce být ve všem nejlepšíTým však zcela kompletní ještě není, podle Boulliera čeká na další personální posily: "Chci dát znovu dohromady velmi silný tým, aby vše do sebe zapadalo. Pak budeme mít pro McLaren silné základy pro příštích 10 let. Proto se k tám přidají někteří další velmi zkušení lidé, ale také i mladí, kteří byli vychovávání ve stínu velkých jmen.
Příští rok to vše bude o jemném doladění a zjištění toho, abychom se drželi disciplíny nového způsobu práce. Když se podíváte na trend, tak se nyní nacházíme ve spirále na cestě vzhůru, nikoliv dolů. To, co máme, podává lepší výsledky než ostatní, proto příští rok očekávám velké zisky," poodhaluje Boullier.
"Každá společnost na světě si přivykne na určitý způsob práce, obzvlášť v závodění. Musí se neustále sami sebe ptát: 'Co máme dělat?' Někdy potřebují říct, že to, co dělají, nestačí. Největší chybou v závodění je, když si začnete věřit, že děláte to nejlepší a nehodnotíte to, co dělají ostatní. Musíme zůstat neustále ve všem na špici. Abychom totiž vyhrávali a dominovali, tak musíme být ve všem nejlepší," dodává závodní ředitel McLarenu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.