Podle závodního ředitele McLarenu Erica Boulliera je návrat elitního aerodynamika Petera Prodromoua do Wokingu "posledním dílem skládačky" na cestě zpět k vítězstvím.
Bývalý šéf aerodynamiky Red Bullu a blízký spolupracovník Adriana Neweyho začal pro McLaren pracovat již v září. Tým si od jeho návratu slibuje zlepšení aerodynamické výkonnosti, ve které již pár let zaostávají.
U letošního vozu MP4-29 toho již napravit moc nestihl - stáj z Wokingu si pouze vyzkoušela novou filozofii na přepracovaném předním křídle, které ale do závodů nenasadila. Na příští monopost MP4-30, který již prošel nárazovými testy, ale bude mít mnohem větší vliv.
"Rozhodně je klíčovou posilou. Celé oddělení aerodynamiky bylo restrukturalizováno s tím, že jsem o jeho příchodu věděl. V mysli jsme Prodromoua považovali za tu třešničku na dortu. V boxové uličce má velmi slavné jméno," uvádí Boullier pro Autosport. Restrukturalizace kromě příchodu nových lidí zahrnovala také propuštění některých stálic, jako byl např. dosavadní šéf aerodynamiky Doug McKiernan.
"Přinesl spoustu čerstvého vzduchu a mimořádné vůdcovství v aerodynamických a technických odděleních. Všichni byli na svých místech, čekali jsme jen, až usedne mistr. Nyní všichni společně zapadli a my máme silnou skupinu vedenou Peterem. Je tou poslední částí skládanky," pokračuje závodní ředitel McLarenu.
Za McLaren budou příští rok závodit Alonso s Buttonem, technický tým posílídalší zkušení inženýři (foto: McLaren)
Další posily na cestě, McLaren chce být ve všem nejlepšíTým však zcela kompletní ještě není, podle Boulliera čeká na další personální posily: "Chci dát znovu dohromady velmi silný tým, aby vše do sebe zapadalo. Pak budeme mít pro McLaren silné základy pro příštích 10 let. Proto se k tám přidají někteří další velmi zkušení lidé, ale také i mladí, kteří byli vychovávání ve stínu velkých jmen.
Příští rok to vše bude o jemném doladění a zjištění toho, abychom se drželi disciplíny nového způsobu práce. Když se podíváte na trend, tak se nyní nacházíme ve spirále na cestě vzhůru, nikoliv dolů. To, co máme, podává lepší výsledky než ostatní, proto příští rok očekávám velké zisky," poodhaluje Boullier.
"Každá společnost na světě si přivykne na určitý způsob práce, obzvlášť v závodění. Musí se neustále sami sebe ptát: 'Co máme dělat?' Někdy potřebují říct, že to, co dělají, nestačí. Největší chybou v závodění je, když si začnete věřit, že děláte to nejlepší a nehodnotíte to, co dělají ostatní. Musíme zůstat neustále ve všem na špici. Abychom totiž vyhrávali a dominovali, tak musíme být ve všem nejlepší," dodává závodní ředitel McLarenu.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.