Fernando Alonso, který přestoupil z Ferrari k McLarenu, už podle Felipeho Massy potřeboval změnu.
Brazilec sám jezdil po boku Alonsa, po sezóně 2013 se jej ale Scuderia zbavila, protože dala přednost příchodu Kimiho Räikkönena z Lotusu. Našel si místo u Williamsu, který letos udělal velký krok vpřed a Ferrari porazil. Španěl letos příklad Massy napodobil a Maranello také opustil.
"Všichni věděli, že Ferrari opustí, takže to nebyla žádná překvapivá zpráva. Viděli jsme, že mu Ferrari asi neposkytlo to nejlepší auto, které očekával, ale možná taky on Ferrari k růstu nepomáhal. Možná je tedy pro něj nyní čas na změnu," říká Massa pro Autosport.
Myslí si ale, že stáji z Maranella bude chybět: "Jestli na tom Ferrari bude lépe či hůře, to nevím. Fernando je možná tím nejlepším jezdcem v poli - nevíme tedy, zda to Ferrari bude bez něj stačit k pokroku."
Technický ředitel Williamsu Pat Symonds s názorem Brazilce souhlasí: "Očividně u Ferrari nebyl spokojený, a když nejste spokojení, pak je nejlepší odejít jinam. Zdá se, že byl ve špatný čas na špatném místě, což je škoda. Ten kluk je neuvěřitelně rychlý."
Massovi přestup k Williamsu prospěl, Alonso se letos s Ferrari trápil (foto: Williams F1 Team)
Jízdní styly Bottase a Massy se velmi liší od AlonsaMassa si pochvaloval letos vztah s Valtterim Bottasem i to, že mají podobnější jízdní styl než s Alonsem: "On byl pro mě dobrým. Ale pro něj bylo dobré i to, že náš jízdní styl se tak neliší. V mnoha závodech jsme měli velmi podobné nastavení a někdy to fungovalo pro mě, jindy to bylo naopak.
Fernando je velmi agresivní s přední části auta, využívá tedy více přední pneumatiky než kdokoliv jiný v F1. Ale taková agresivita někdy pomáhá zádi, což je na určitých okruzích dobré. Bottas má úplně jiný jízdní styl než Alonso," dodává Brazilec.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.