V následující sezoně se vrátí F1 znovu do Mexika. Bude to výjimečná velká cena zejména pro Sergia Péreze, jediného mexického jezdce ve startovním poli.
Letos byly vozy Force India často rychlejší než McLareny… SP: „A to je dobře. Vždy potěší, když jste rychlejší než vozy týmu, ze kterého jste odešel.“
Mohl byste se vrátit do McLarenu?SP: „Já chci získat titul. Když mi v budoucnosti McLaren nabídne místo, vrátím se. Problém nebyl v tom, že bych měl s někým zlý vztah, nebo konflikt – prostě se to nepovedlo.“
Proč mají jezdci z Latinské Ameriky – Vy, Maldonado, Montoya, Senna – reputaci konfliktních mužů?SP: „V F1 si musíte hlídat svoji individualitu, říkat to, co musíte. Není to jednoduché, ale já říkám jen to, co považuju za nezbytné. Možná, že to je příčinou takové reputace, ale já chci být k mým fanouškům upřímný.“
Co si myslíte o slovech Kimiho Räikkönena, kterými Vám v loňském roce sliboval fyzickou rozpravu po incidentu v Monaku? Už jste si to vyjasnili? SP: „Nejdřív jsem si myslel, že je připraven se bít, ale po několika hodinách se uklidnil. Pochopil jsem, že to řekl jen v zápalu boje. S Kimim se často nestýkám, ale v současnosti je všechno v pořádku.“
Od posledního závodu v Mexiku prošlo hodně času. Jak velký je tam v současnosti zájem o F1? SP: „Ani si neumíte představit jaký! Návrat F1 bude ohromný. Mít takovou podporu v rodné zemi je privilegiem. Podporovali mě, když jsem přestoupil do McLarenu. Když jsem odtud odešel, byla podpora ještě větší, všichni mi rozuměli.“
S kterým jezdcem máte dobré vztahy i mimo paddock? SP: „S Kamuim Kobajašim, je to zábavný hoch. Mám dobrý vztah s Jensonem Buttonem, je ještě lepší, než když jsme byli kolegy. To samé se stalo s Kamuim. Když přestanete být s někým kolegou, soupeření jde bokem a vztahy jsou lepší.“
Jaký je Vijay Mallya?SP: „Je to zábavný člověk, vtipálek. Mluví hned, jak vyjde ze dveří. Je příjemné být s ním. Na úspěchy v závodech reaguje emotivně.“
Závodíte často se svým bratrem Antoniem? Kdo vítězí?SP: „Závodíme vždy, když přijedu do Mexika. Jezdíme na motokárách a většinou zvítězím já.“
Kde je teď Martin Whitmarsh? SP: „Prostě zmizel. Když jsem s ním naposledy mluvil, tak Martin říkal, že odchází z McLarenu. Bylo by fajn se s ním znovu potkat.“
Už jste někdy večeřel s Ronem Dennisem? O čem jste spolu mluvili?SP: „Když jsem byl v McLarenu, Ron se nezúčastňoval práce v týmu. Společnou večeři jsme sice plánovali, ale nikdy k ní nedošlo, vždy měl hodně práce.“
V současnosti už nejste tak agresivní jako předtím…SP: „Po mém třetím závodě v McLarenu Martin Whitmarsh řekl veřejně, že musím ukázat lokty. V následujícím závodě v Bahrajnu jsem měl zajímavý souboj s Jensonem. Teď jsem dozrál, jsem sice stále agresivní, ale mám to pod kontrolou.“
Jste absolventem závodní akademie Ferrari. Proč Vás nezavolali do týmu? Mylsíte, že dostanete ještě někdy u nich šanci? SP: „Byl jsem členem jejich akademie v letech 2011 a 2012, pak přišla šance jezdit v McLarenu. Tým dosahoval úspěchy a Martin Whitmarsh mě ujistil, že to bude nejlepší řešení. Ale možná někdy v budoucnosti ta šance přijde.“
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.