Jean-Eric Vergne se přidává k Ferrari, pro které bude testovat na simulátoru. Italský tým naopak opouští Pedro de la Rosa.
Francouz po letošní sezóně přišel o své místo u Toro Rosso, příští rok jej nahradí Carlos Sainz mladší, který bude nastupovat po boku Maxe Verstappena. Protože závodní sedačku už jinde v F1 nesežene, rozhodl se rozšířit řady testovacích pilotů Ferrari.
Do Maranella přitom tento týden přišel Esteban Gutiérrez, Scuderia má k dispozici také Marca Geného a Davida Rigona. Pedro de la Rosa se s týmem po dvou letech loučí.
Nový šéf Maurizio Arrivabene od Vergneho očekává "důležitý příspěvek" pro svou stáje: "Zapadne do našeho programu zaměřeného na vylepšování důležitých oblastí, povzbuzení a posílení již tak silné a schopné skupiny profesionálů."
Vergne věří, že svými zkušenostmi z Toro Rosso a ze simulátoru Red Bullu novému zaměstnavateli pomůže: "Cítím se být velmi poctěn tím, že se můžu připojit k rodině Ferrari a stát se součástí nejprestižnějšího týmu v historii Formule 1."
"Jednoznačným cílem je pomoci Scuderii dostat se zpět na nejvyšší stupínek na pódiu. Poté, co jsem dva roky pracoval na simulátoru pro špičkový tým a tři roky závodil za Toro Rosso, mé zkušenosti se přidají k skvělému úsilí, které tým vynakládá na to, aby se dostal zpět na vítěznou cestu," dodává Vergne.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.