Fernando Alonso podle bývalého konstruktéra vozů F1 a televizního komentátora Garyho Andersona není jedem, který by narušoval pohodu v týmu.
Španělský jezdec přechází z Ferrari k McLarenu, který bude od příštího roku poháněn Honda vracející se do Formule 1. Alonsovi někteří fanoušci mají za zlé to, že svým egoistickým přístupem a zákulisní politikou tým rozkládá, podle Andersona to ale není pravda.
"Fernando Alonso není jedovatý pro žádný tým. Je velmi talentovaným jezdcem, který získal dva mistrovské tituly. Jednoduše chce výsledky. Když je ve voze F1, pracuje stejně tvrdě - ne-li tvrději, než většina ostatních pilotů. A totéž očekává od týmu," uvádí pro Autosport bývalý konstruktér Jordanu.
"Při mnoha příležitostech jsme u něj pozorovali heroické výkony a tým, pro který jezdil, to oceňoval, protože věděl, že vybavení, které měl k dispozici, nemělo na to, co s ním dokázal on," chválí Anderson pilota McLarenu.
Jako konkrétní příklad vybírá sezónu 2012, v níž bojoval až do konce o titul se Sebastianem Vettelem, který měl k dispozici rychlejší Red Bull, a nakonec s ním prohrál jen o 3 body: "Jen si vzpomeňte na rok 2012. Auto opravdu nebylo nic moc, přesto pro Ferrari získal výsledky, o kterých mohli jen snít."
Fernando Alonso podle Garyho Andersona dosahoval před 2 roky s vozem F2012 výsledků,o kterých by Ferrari bez něj mohlo jen snít (foto: Red Bull Racing)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.