Fernando Alonso podle bývalého konstruktéra vozů F1 a televizního komentátora Garyho Andersona není jedem, který by narušoval pohodu v týmu.
Španělský jezdec přechází z Ferrari k McLarenu, který bude od příštího roku poháněn Honda vracející se do Formule 1. Alonsovi někteří fanoušci mají za zlé to, že svým egoistickým přístupem a zákulisní politikou tým rozkládá, podle Andersona to ale není pravda.
"Fernando Alonso není jedovatý pro žádný tým. Je velmi talentovaným jezdcem, který získal dva mistrovské tituly. Jednoduše chce výsledky. Když je ve voze F1, pracuje stejně tvrdě - ne-li tvrději, než většina ostatních pilotů. A totéž očekává od týmu," uvádí pro Autosport bývalý konstruktér Jordanu.
"Při mnoha příležitostech jsme u něj pozorovali heroické výkony a tým, pro který jezdil, to oceňoval, protože věděl, že vybavení, které měl k dispozici, nemělo na to, co s ním dokázal on," chválí Anderson pilota McLarenu.
Jako konkrétní příklad vybírá sezónu 2012, v níž bojoval až do konce o titul se Sebastianem Vettelem, který měl k dispozici rychlejší Red Bull, a nakonec s ním prohrál jen o 3 body: "Jen si vzpomeňte na rok 2012. Auto opravdu nebylo nic moc, přesto pro Ferrari získal výsledky, o kterých mohli jen snít."
Fernando Alonso podle Garyho Andersona dosahoval před 2 roky s vozem F2012 výsledků,o kterých by Ferrari bez něj mohlo jen snít (foto: Red Bull Racing)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.