Fernando Alonso podle bývalého konstruktéra vozů F1 a televizního komentátora Garyho Andersona není jedem, který by narušoval pohodu v týmu.
Španělský jezdec přechází z Ferrari k McLarenu, který bude od příštího roku poháněn Honda vracející se do Formule 1. Alonsovi někteří fanoušci mají za zlé to, že svým egoistickým přístupem a zákulisní politikou tým rozkládá, podle Andersona to ale není pravda.
"Fernando Alonso není jedovatý pro žádný tým. Je velmi talentovaným jezdcem, který získal dva mistrovské tituly. Jednoduše chce výsledky. Když je ve voze F1, pracuje stejně tvrdě - ne-li tvrději, než většina ostatních pilotů. A totéž očekává od týmu," uvádí pro Autosport bývalý konstruktér Jordanu.
"Při mnoha příležitostech jsme u něj pozorovali heroické výkony a tým, pro který jezdil, to oceňoval, protože věděl, že vybavení, které měl k dispozici, nemělo na to, co s ním dokázal on," chválí Anderson pilota McLarenu.
Jako konkrétní příklad vybírá sezónu 2012, v níž bojoval až do konce o titul se Sebastianem Vettelem, který měl k dispozici rychlejší Red Bull, a nakonec s ním prohrál jen o 3 body: "Jen si vzpomeňte na rok 2012. Auto opravdu nebylo nic moc, přesto pro Ferrari získal výsledky, o kterých mohli jen snít."
Fernando Alonso podle Garyho Andersona dosahoval před 2 roky s vozem F2012 výsledků,o kterých by Ferrari bez něj mohlo jen snít (foto: Red Bull Racing)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.