Jacques Villeneuve reagoval na vývoj v McLarenu, kde budou v příštím roce jezdit Jenson Button s Fernandem Alonsem a ve Ferrari, kam přišel zkusit štěstí Sebastian Vettel.
Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve byl kolegou Jensona Buttona v týmu BAR Honda v roce 2003. Nedávné rozhodnutí týmu z Wokingu schvaluje: „Vybrali si dva správné jezdce, protože si nechali Buttona. Podle mě budou oba jezdci výtečně spolupracovat, Jenson se podílel na vývoji vozu, Fernando určitě přispěje také. Myslím si, že proto, aby dostali vůz dopředu, udělali správnou volbu. Teď je potřeba vidět, jak si povede motor Honda.“
Villeneuve ale varuje před těžkostmi, které můžou vzniknout ve vztahu mezi dvěma mistry světa: „Když se bude dařit, bude to fantastický vztah. Když se ale dařit nebude, může dojít k neshodám.“
Na dotaz, která dvojice je lepší, ta z Ferrari, nebo ta z McLarenu, Villeneuve odpověděl: „Kimimu Räikkönenovi se nedaří, McLaren bude mít dva jezdce, kterým to jede. Ferrari bude mít Vettela, ale bude osamocen, jako byl Alonso.“ Villeneuve nevěří, že duch týmu pomůže Räikkönenovi zlepšit se. Domnívá se, že Kimi se už nezlepší a nepomůže Ferrari k vítězstvím. „Vettel tam není kvůli tomu, aby pomáhal Kimimu, je tam, aby vítězil. Pomáhat Kimimu by nikomu nepomohlo. Výsledky Ferrari ale můžeme hodnotit až od roku 2016. V následující sezoně musí všechno změnit, pracovat s jezdci, vyvinout lepší vůz, zapracovat nové lidi. Takže rok 2015 nebude ještě u Ferrari rok úspěchů, ale rok rekonstrukce týmu.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.