Trest pro Red Bull za použití příliš ohebných předních křídel v Abú Zabí byl až moc mírný, míní technický ředitel týmu Force India, Andy Green.
Vozy z Milton Keynes byly vyloučeny z kvalifikace, avšak do závodu jim bylo umožněno startovat (z boxů). Komisaři totiž v sobotu zjistili, že klapky předního křídla se prohýbají až moc. Toto řešení může týmu přinést velkou úsporu času.
Nejenže ohebné křídlo může snižovat odpor, když není třeba, ale také může snižovat vztlak na rovinkách a tedy umožňovat vyšší maximální rychlost. Je však třeba připustit, že určitá ohebnost křídel tu vždy byla a bude, avšak Red Bull zašel až moc daleko. Dle Andyho Greena však měla bývalá mistrovská stáj dostat mnohem vyšší trest.
Green odkazuje na trest BARu v roce 2005, Red Bull vyvázl jen s vyloučením z kvalifikace(foto: Lucky Strike B.A.R Honda)
"Pokud by se tohle stalo nám, tak bychom byli vyloučeni jako BAR v roce 2005, který do vozů přidal dodatečné palivové nádrže [vyloučení na dva závody - Španělsko a Monako]. Penalizace za použití nelegálního předního křídla byla mírnější než ta Lotusu za výměnu motoru u Grosjeanova auta," poukazuje Green.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.