Vozy Red Bullu byly vyloučeny z kvalifikace na VC Abú Zabí, protože jejich přední křídla byla moc ohebná. Poté měl rakouský tým přijít s kritikou Williamsu, jenž měl trpět stejným problémem jako jeho vozy. Rob Smedley teď hájí svůj tým, průhyby křídla jsou v rámci pravidel.
Sobotu v Emirátech ovlivnila aféra s předními křídly týmu Red Bull. Daniel Ricciardo a Sebastian Vettel jezdili s vozy, jejichž křídla se až moc prohýbala, proto byli z výsledků kvalifikace vyloučeni. Oba poté startovali z boxů. Zástupci stáje v neděli dopoledne přiznali, že zašli až moc daleko. Zároveň je však rozzlobilo, že postiženi zůstali jenom oni. Konkurence, například Williams, totiž na tom neměla být jinak.
Tým z Grove tyto komentáře nechtěl nechat jen tak vyprchat: "Myslím, že FIA testovala celou řadu křídel, ale naše určitě také. A bylo označeno jako legální. Během víkendu jsme hovořili s FIA a nakonec byli s naším řešením spokojeni. Však jsme se také proti pravidlům neprovinili," hájí britskou stáj Rob Smedley.
Williams, narozdíl od Red Bullu, problém s křídlem neměl, míní Smedley(foto: Pirelli)
Red Bull je však údajně schopen na základě fotek z konce rovinek dokázat, že i křídla Williamsu se dost prohýbala. Smedley to však odmítl komentovat: "Co dělají ostatní týmy, to nemohu komentovat. Ale naše auto bylo zcela jistě legální."
Horner prohřešek komentoval slovy, že se všechny stáje v F1 snaží dostat na samý limit. Co na to říká Rob? "S Hornerem souhlasím v tom, že se všichni snažíme dostat na hranici, ale záleží, až jak moc daleko, že? Proto tu jsou technická pravidla. V nich je zcela jasně napsáno, že na autě nesmí být žádná pohyblivá aerodynamika - článek 3.15."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.