Vozy Red Bullu byly vyloučeny z kvalifikace na VC Abú Zabí, protože jejich přední křídla byla moc ohebná. Poté měl rakouský tým přijít s kritikou Williamsu, jenž měl trpět stejným problémem jako jeho vozy. Rob Smedley teď hájí svůj tým, průhyby křídla jsou v rámci pravidel.
Sobotu v Emirátech ovlivnila aféra s předními křídly týmu Red Bull. Daniel Ricciardo a Sebastian Vettel jezdili s vozy, jejichž křídla se až moc prohýbala, proto byli z výsledků kvalifikace vyloučeni. Oba poté startovali z boxů. Zástupci stáje v neděli dopoledne přiznali, že zašli až moc daleko. Zároveň je však rozzlobilo, že postiženi zůstali jenom oni. Konkurence, například Williams, totiž na tom neměla být jinak.
Tým z Grove tyto komentáře nechtěl nechat jen tak vyprchat: "Myslím, že FIA testovala celou řadu křídel, ale naše určitě také. A bylo označeno jako legální. Během víkendu jsme hovořili s FIA a nakonec byli s naším řešením spokojeni. Však jsme se také proti pravidlům neprovinili," hájí britskou stáj Rob Smedley.
Williams, narozdíl od Red Bullu, problém s křídlem neměl, míní Smedley(foto: Pirelli)
Red Bull je však údajně schopen na základě fotek z konce rovinek dokázat, že i křídla Williamsu se dost prohýbala. Smedley to však odmítl komentovat: "Co dělají ostatní týmy, to nemohu komentovat. Ale naše auto bylo zcela jistě legální."
Horner prohřešek komentoval slovy, že se všechny stáje v F1 snaží dostat na samý limit. Co na to říká Rob? "S Hornerem souhlasím v tom, že se všichni snažíme dostat na hranici, ale záleží, až jak moc daleko, že? Proto tu jsou technická pravidla. V nich je zcela jasně napsáno, že na autě nesmí být žádná pohyblivá aerodynamika - článek 3.15."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.