Fernando Alonso potvrzuje spory s novým šéfem týmu Marcem Mattiaccim. Ten podle něj nevolil zrovna dvakrát chytře slova své rozlučky.
K ostrému sporu mezi nimi došlo již v září (viz článek Jak došlo k rozvodu? Alonso sprostě vynadal Mattiacimu, ten nato v klidu angažoval Vettela), což se přeneslo i do vzájemného loučení. Alonsovi se nelíbila slova Mattiacciho, který tento týden řekl, že se rozhodl podepsat s Vettelem proto, že chtěl pilota s "nejvyšší motivací a odhodláním."
"Jsem si jistý, že Vettel přinese fenomenální zkušenosti a nadšení, které je důležité pro to, abychom prošli určitými náročnými okamžiky, které nás čekají," vysvětloval Mattiacci své rozhodnutí rozejít se předčasně se Španělem.
Alonso ale odhaluje, že se nový šéf Ferrari několikrát s ním pokoušel podepsat novou smlouvu, ale že se pro Vettela rozhodl až poté, co se dozvěděl, že chce z Maranella odejít.
"Slyšel jsem ty komentáře a nemyslím si, že by byly moc dobré. Pokud se tím snažil myslet, že jsem nebyl motivová, pak k Ferrari dorazil příliš pozdě. Je tady jen několik měsíců a neviděl těch pět let, které jsem zde strávil, a jak jsem v každém závodě bojoval," kritizuje Alonso Mattiacciho.
"Zřejmě jsem byl příliš starý, když se snažil se mnou při závodě v Monze obnovit smlouvu. A neustále na to tlačil a hovořil se mnou o tom. A i v poslední okamžik jsme spolu vedli spoustu telefonních hovorů a posílali si emaily, které mám stále ve svém počítači.
Možná jsem v tom okamžiku nebyl tak starý, ale když jsem se rozhodl, pak předpokládám, že musel najít jiného pilota," prozrazuje naštvaný Alonso, který odchází k McLarenu, který se rozhoduje, kdo bude příští rok závodit po jeho boku.
V paddocku se navíc hovoří o tom, že by Mattiacci u Ferrari nemusel moc dlouho vydržet a že ještě letos změnu - již třetího šéfa týmu v sezóně 2014. Jeho nástupcem by se mohl stát Maurizio Arrivabene, viceprezident globálních komunikací společnosti Philip Morris International, hlavního sponzora Scuderie.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.