Fernando Alonso potvrzuje spory s novým šéfem týmu Marcem Mattiaccim. Ten podle něj nevolil zrovna dvakrát chytře slova své rozlučky.
K ostrému sporu mezi nimi došlo již v září (viz článek Jak došlo k rozvodu? Alonso sprostě vynadal Mattiacimu, ten nato v klidu angažoval Vettela), což se přeneslo i do vzájemného loučení. Alonsovi se nelíbila slova Mattiacciho, který tento týden řekl, že se rozhodl podepsat s Vettelem proto, že chtěl pilota s "nejvyšší motivací a odhodláním."
"Jsem si jistý, že Vettel přinese fenomenální zkušenosti a nadšení, které je důležité pro to, abychom prošli určitými náročnými okamžiky, které nás čekají," vysvětloval Mattiacci své rozhodnutí rozejít se předčasně se Španělem.
Alonso ale odhaluje, že se nový šéf Ferrari několikrát s ním pokoušel podepsat novou smlouvu, ale že se pro Vettela rozhodl až poté, co se dozvěděl, že chce z Maranella odejít.
"Slyšel jsem ty komentáře a nemyslím si, že by byly moc dobré. Pokud se tím snažil myslet, že jsem nebyl motivová, pak k Ferrari dorazil příliš pozdě. Je tady jen několik měsíců a neviděl těch pět let, které jsem zde strávil, a jak jsem v každém závodě bojoval," kritizuje Alonso Mattiacciho.
"Zřejmě jsem byl příliš starý, když se snažil se mnou při závodě v Monze obnovit smlouvu. A neustále na to tlačil a hovořil se mnou o tom. A i v poslední okamžik jsme spolu vedli spoustu telefonních hovorů a posílali si emaily, které mám stále ve svém počítači.
Možná jsem v tom okamžiku nebyl tak starý, ale když jsem se rozhodl, pak předpokládám, že musel najít jiného pilota," prozrazuje naštvaný Alonso, který odchází k McLarenu, který se rozhoduje, kdo bude příští rok závodit po jeho boku.
V paddocku se navíc hovoří o tom, že by Mattiacci u Ferrari nemusel moc dlouho vydržet a že ještě letos změnu - již třetího šéfa týmu v sezóně 2014. Jeho nástupcem by se mohl stát Maurizio Arrivabene, viceprezident globálních komunikací společnosti Philip Morris International, hlavního sponzora Scuderie.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.