Sergio Pérez kritizuje oddalované rozhodnutí McLarenu ohledně výběru týmového kolegy k Fernandovi Alonsovi. Mexičan ale sám u Force Indie nemá podepsanou smlouvu.
Force India zatím pro příští rok potvrdila pouze Nice Hülkenberga. Pérez nicméně věří, že svou budoucnost brzy vyřeší a u indické stáje zůstane. Majitel týmu Vijay Mallya jej nedávno pochválil, je tedy pravděpodobné, že budou pokračovat ve stejném složení.
"Dosáhli jsme některých vylepšení od doby, kdy jsme se naposledy setkali, takže jsem optimistou. Opravdu nám to pomohlo se posunout kupředu, také celý tým, na což jsem hrdý - že chtějí pokračovat. Snad celkem brzdy budeme moci učinit prohlášení," doufá mexický pilot.
Na dotaz ohledně situace u McLarenu, který oznámil, že své jezdecké složení neoznámí dříve než 1. prosince, Pérez odpověděl: "Musí to být pro jezdce velmi těžká situace, dorazit k posledním závodu a nevědět, zda tady příští rok bude či nikoliv."
"Myslím, že to bude velmi pozdě pro kteréhokoliv z nich. Pokud se rozhodnou si nechat Buttona či Kevina, zřejmě z nich tady jeden příští rok nebude," tvrdí pilot Force Indie, který tuto situaci minulý rok u McLarenu také zažil. Tým jej velmi pozdě informoval o tom, že místo něj bude závodit Kevin Magnussen.
Sergio Pérez se o svém konci u McLarenu loni také dozvěděl velmi pozdě, místov letošní sezóně ale nakonec ještě sehnal (foto: McLaren)
"Vždy mi tvrdili, že zůstanu. Hovořili se mnou, ale nepřišli v tom čase s tou správnou zprávou. Bylo to v sezóně už docela pozdě, takže jsem měl velké štěstí, že jsem našel míst - a navíc dobré místo," dodává Pérez.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.