Marku Webberovi se současná F1 vůbec nelíbí.
Zatímco se v nadcházejícím závodě v Abú Zabí rozhodne o titulu mistra světa pro rok 2014, Mark Webber se domnívá, že v F1 by se mělo mluvit o důležitějších záležitostech. Webberovi se současná F1 nelíbí.
„V současné době jsou v F1 důležitější věci, například stav, v jakém se šampionát nachází, nebo jeho vyhlídky do budoucnosti,“ prohlásil bývalý australský jezdec Mark Webber.
Mark Webber si myslí, že někteří jezdci nejsou na takové úrovni, na jaké by měli být. „Podívejte se na Kimiho (Räikkönena), to už není ten jezdec, jaký býval! Ale kdyby jezdci mohli jet naplno, byl by zpátky ve hře. Mohl by jezdit rychlá kola jedno za druhým. Teď je hodně frustrovaný.
"Také mi připadá zajímavý názor Bernieho Ecclestona, že v F1 nepotřebuje příliš mladé publikum.“ F1 podle jejího šéfa nepotřebuje příliš mladé publikum, přesto v příští sezoně uvidí nejmladšího jezdce v historii, Maxe Verstappena, který letos v září oslavil své sedmnácté narozeniny.
„Nejsem přesvědčen, že si fanoušci s nadšením koupí vstupenky za 400 eur, aby viděli, jak před nimi závodí sedmnáctiletý mladík. Jsou sice i jiné příklady, jako Fernando (Alonsa) a Kimi, ale bývalé vozy se hůř ovládaly, zejména z fyzického hlediska.
Také byla větší možnost vypadnutí v závodech. Dnes je to spíš pohoršující pocit, když vyjedou vozy F1 na okruh, jsou to v podstatě jen rychlejší vozy GP2. Už to není ta F1, na jakou jsme byli zvyklí.“
Dívá se Mark Webber na závody F1 v televizi? „Několik měsíců jsem neviděl celé závody. Jednoho dne po závodě v Brazílii jsem ve svém autě poslouchal rádio a 80% lidí mluvilo o pneumatikách. To je frustrující nejen pro jezdce, ale i pro diváky.“
„Také mě znepokojuje DRS. Je to úplně jiné než před deseti lety. Směr, kterým se F1 vydala, se nemůže publiku líbit. Čtyři zastávky v boxech v jednom závodě, to se má podobat na co? Pak jsou tady platící jezdci… F1 potřebuje nejlepší jezdce na světě, jenomže někteří nemají na to, aby si zaplatili 400 000 eur za jeden den testování,“ dodal Webber.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.