Marku Webberovi se současná F1 vůbec nelíbí.
Zatímco se v nadcházejícím závodě v Abú Zabí rozhodne o titulu mistra světa pro rok 2014, Mark Webber se domnívá, že v F1 by se mělo mluvit o důležitějších záležitostech. Webberovi se současná F1 nelíbí.
„V současné době jsou v F1 důležitější věci, například stav, v jakém se šampionát nachází, nebo jeho vyhlídky do budoucnosti,“ prohlásil bývalý australský jezdec Mark Webber.
Mark Webber si myslí, že někteří jezdci nejsou na takové úrovni, na jaké by měli být. „Podívejte se na Kimiho (Räikkönena), to už není ten jezdec, jaký býval! Ale kdyby jezdci mohli jet naplno, byl by zpátky ve hře. Mohl by jezdit rychlá kola jedno za druhým. Teď je hodně frustrovaný.
"Také mi připadá zajímavý názor Bernieho Ecclestona, že v F1 nepotřebuje příliš mladé publikum.“ F1 podle jejího šéfa nepotřebuje příliš mladé publikum, přesto v příští sezoně uvidí nejmladšího jezdce v historii, Maxe Verstappena, který letos v září oslavil své sedmnácté narozeniny.
„Nejsem přesvědčen, že si fanoušci s nadšením koupí vstupenky za 400 eur, aby viděli, jak před nimi závodí sedmnáctiletý mladík. Jsou sice i jiné příklady, jako Fernando (Alonsa) a Kimi, ale bývalé vozy se hůř ovládaly, zejména z fyzického hlediska.
Také byla větší možnost vypadnutí v závodech. Dnes je to spíš pohoršující pocit, když vyjedou vozy F1 na okruh, jsou to v podstatě jen rychlejší vozy GP2. Už to není ta F1, na jakou jsme byli zvyklí.“
Dívá se Mark Webber na závody F1 v televizi? „Několik měsíců jsem neviděl celé závody. Jednoho dne po závodě v Brazílii jsem ve svém autě poslouchal rádio a 80% lidí mluvilo o pneumatikách. To je frustrující nejen pro jezdce, ale i pro diváky.“
„Také mě znepokojuje DRS. Je to úplně jiné než před deseti lety. Směr, kterým se F1 vydala, se nemůže publiku líbit. Čtyři zastávky v boxech v jednom závodě, to se má podobat na co? Pak jsou tady platící jezdci… F1 potřebuje nejlepší jezdce na světě, jenomže někteří nemají na to, aby si zaplatili 400 000 eur za jeden den testování,“ dodal Webber.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.