Eddie Jordan se řadí mezi první hlasité kritiky Bernieho Ecclestone z řad známých osobností: podle něj je nejvyšší čas na to, aby šéf Formule 1 odstoupil z vedení sportu.
"Bernie říká jednu věc vašim novinám, druhou jiným novinám, a ještě něco jiného mně. Je to mimo kontrolu. Nikdo neví, zda myslí vážně to, co říká, nebo zda vůbec ví, co říká," stěžuje si pro Sportsmail Jordan na to, co Ecclestone pouští do médií.
"V jednu chvíli řekl, že chce malým týmům pomoci dostat se ze svých finančních problémů. V další okamžik řekne, že jej nezajímají. Prohlásil, že za ním přišli jako žebráci s miskami," vzpomíná na slova, která šéf F1 vyřkl po závodě v Austinu, kam letos poprvé nedorazil Caterham ani Marussia zmítající se ve finančních potížích.
Minulý týden dokonce Ecclestone prohlásil, že F1 nepotřebuje sociální sítě ani mladé fanoušky, kteří nemají na to si kupovat hodinky značky Rolex či ukládat peníze v bance UBS - což jsou významní sponzoři F1. "Pokud je nechce a nerozumí sociálním médiím, možná by to měl předat někomu jinému," kroutí hlavou Jordan.
Bernie Ecclestone sklízí za své výroky čím dál více kritiky - podleEddieho Jordana by měl z vedení F1 odstoupit (foto: Red Bull Racing)
"Jsme pouze opatrovníky sportu. Máme zodpovědnost vůči příští generaci předat jim ho fit, zdravý a v konkurenceschopném stavu. Každý musí jednou odstoupit a já věřím, že je čas, aby Bernie zvážil, zda by neměl učinit," dodává komentátor BBC, který od roku 1991 vedl v F1 tým Jordan, než jej v roce 2005 prodal. Získal s ním čtyři vítězství, 19 pódiových umístění a sezóně 1999 skončil mezi konstruktéry třetí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.