Eddie Jordan se řadí mezi první hlasité kritiky Bernieho Ecclestone z řad známých osobností: podle něj je nejvyšší čas na to, aby šéf Formule 1 odstoupil z vedení sportu.
"Bernie říká jednu věc vašim novinám, druhou jiným novinám, a ještě něco jiného mně. Je to mimo kontrolu. Nikdo neví, zda myslí vážně to, co říká, nebo zda vůbec ví, co říká," stěžuje si pro Sportsmail Jordan na to, co Ecclestone pouští do médií.
"V jednu chvíli řekl, že chce malým týmům pomoci dostat se ze svých finančních problémů. V další okamžik řekne, že jej nezajímají. Prohlásil, že za ním přišli jako žebráci s miskami," vzpomíná na slova, která šéf F1 vyřkl po závodě v Austinu, kam letos poprvé nedorazil Caterham ani Marussia zmítající se ve finančních potížích.
Minulý týden dokonce Ecclestone prohlásil, že F1 nepotřebuje sociální sítě ani mladé fanoušky, kteří nemají na to si kupovat hodinky značky Rolex či ukládat peníze v bance UBS - což jsou významní sponzoři F1. "Pokud je nechce a nerozumí sociálním médiím, možná by to měl předat někomu jinému," kroutí hlavou Jordan.
Bernie Ecclestone sklízí za své výroky čím dál více kritiky - podleEddieho Jordana by měl z vedení F1 odstoupit (foto: Red Bull Racing)
"Jsme pouze opatrovníky sportu. Máme zodpovědnost vůči příští generaci předat jim ho fit, zdravý a v konkurenceschopném stavu. Každý musí jednou odstoupit a já věřím, že je čas, aby Bernie zvážil, zda by neměl učinit," dodává komentátor BBC, který od roku 1991 vedl v F1 tým Jordan, než jej v roce 2005 prodal. Získal s ním čtyři vítězství, 19 pódiových umístění a sezóně 1999 skončil mezi konstruktéry třetí.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.