Podle manažera Felipeho Massy, Nicolase Todta, byl přestup Brazilce z Ferrari do Williamsu pro něj vysvobozením.
V Brazílii slavili fanoušci Felipeho Massy jeho třetí místo tak jako by vyhrál. Také jezdec samotný svůj výsledek pravděpodobně takto vnímal. Úspěch z Brazílie je ale jen malá část vysvobození, které vice-mistr světa z roku 2008 po přestupu od Ferrari do Williamsu letos zažívá. Odchod po 8 letech z Maranella se dle jeho manažera, Nicolase Todta, povedl.
Hlavně poslední čtyři roky u Scuderie nebyly pro Felipeho jednoduché. Vedle Fernanda Alonsa hrál neustále druhé housle a byl označován za nosiče vody. Také na trati se mu jen zřídka dařilo prokazovat svoji pravou rychlost. U Williamsu ale přišla změna a nová role.
"Když se Vám dostává pozornosti, které je potřeba, tak to změní Váš život," popisuje Todt pro francouzský server 'Auto Hebdo'. "U Ferrari to ale nebyl vždy ten případ. Felipe po odchodu z Ferrari maximálně využil situaci. Když k tomu má navíc ty správné lidi, tak to zvyšuje motivaci.
Nejprve nebylo jednoduché [u Williamsu] získat body. Občas měl smůlu a nebo proti němu hrály nepříznivé okolnosti. Ale druhá polovina sezony byla o dost lepší. Výkony Bottase se nenechal zastrašit, spíše naopak.
Felipeho oslava na podium v Brazílii (foto: Pirelli)
Byl to důkaz dobrého vozu i týmu. Ve všech aspektech ukázal svoji odhodlanost. Felipemu je jasné, že už mu není 20 let, takže před ním není spousta sezon. I proto jej neopustila nikdy jeho vášeň. Zřídka kdy jsem jel viděl šťastnějšího než teď. Williams je zcela určitě britský super tým, ve kterém panuje uvolněnější atmosféra, bez politikaření a tlaku," zakončil syn šéfa FIA.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.