Podle manažera Felipeho Massy, Nicolase Todta, byl přestup Brazilce z Ferrari do Williamsu pro něj vysvobozením.
V Brazílii slavili fanoušci Felipeho Massy jeho třetí místo tak jako by vyhrál. Také jezdec samotný svůj výsledek pravděpodobně takto vnímal. Úspěch z Brazílie je ale jen malá část vysvobození, které vice-mistr světa z roku 2008 po přestupu od Ferrari do Williamsu letos zažívá. Odchod po 8 letech z Maranella se dle jeho manažera, Nicolase Todta, povedl.
Hlavně poslední čtyři roky u Scuderie nebyly pro Felipeho jednoduché. Vedle Fernanda Alonsa hrál neustále druhé housle a byl označován za nosiče vody. Také na trati se mu jen zřídka dařilo prokazovat svoji pravou rychlost. U Williamsu ale přišla změna a nová role.
"Když se Vám dostává pozornosti, které je potřeba, tak to změní Váš život," popisuje Todt pro francouzský server 'Auto Hebdo'. "U Ferrari to ale nebyl vždy ten případ. Felipe po odchodu z Ferrari maximálně využil situaci. Když k tomu má navíc ty správné lidi, tak to zvyšuje motivaci.
Nejprve nebylo jednoduché [u Williamsu] získat body. Občas měl smůlu a nebo proti němu hrály nepříznivé okolnosti. Ale druhá polovina sezony byla o dost lepší. Výkony Bottase se nenechal zastrašit, spíše naopak.
Felipeho oslava na podium v Brazílii (foto: Pirelli)
Byl to důkaz dobrého vozu i týmu. Ve všech aspektech ukázal svoji odhodlanost. Felipemu je jasné, že už mu není 20 let, takže před ním není spousta sezon. I proto jej neopustila nikdy jeho vášeň. Zřídka kdy jsem jel viděl šťastnějšího než teď. Williams je zcela určitě britský super tým, ve kterém panuje uvolněnější atmosféra, bez politikaření a tlaku," zakončil syn šéfa FIA.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.