Podle manažera Felipeho Massy, Nicolase Todta, byl přestup Brazilce z Ferrari do Williamsu pro něj vysvobozením.
V Brazílii slavili fanoušci Felipeho Massy jeho třetí místo tak jako by vyhrál. Také jezdec samotný svůj výsledek pravděpodobně takto vnímal. Úspěch z Brazílie je ale jen malá část vysvobození, které vice-mistr světa z roku 2008 po přestupu od Ferrari do Williamsu letos zažívá. Odchod po 8 letech z Maranella se dle jeho manažera, Nicolase Todta, povedl.
Hlavně poslední čtyři roky u Scuderie nebyly pro Felipeho jednoduché. Vedle Fernanda Alonsa hrál neustále druhé housle a byl označován za nosiče vody. Také na trati se mu jen zřídka dařilo prokazovat svoji pravou rychlost. U Williamsu ale přišla změna a nová role.
"Když se Vám dostává pozornosti, které je potřeba, tak to změní Váš život," popisuje Todt pro francouzský server 'Auto Hebdo'. "U Ferrari to ale nebyl vždy ten případ. Felipe po odchodu z Ferrari maximálně využil situaci. Když k tomu má navíc ty správné lidi, tak to zvyšuje motivaci.
Nejprve nebylo jednoduché [u Williamsu] získat body. Občas měl smůlu a nebo proti němu hrály nepříznivé okolnosti. Ale druhá polovina sezony byla o dost lepší. Výkony Bottase se nenechal zastrašit, spíše naopak.
Felipeho oslava na podium v Brazílii (foto: Pirelli)
Byl to důkaz dobrého vozu i týmu. Ve všech aspektech ukázal svoji odhodlanost. Felipemu je jasné, že už mu není 20 let, takže před ním není spousta sezon. I proto jej neopustila nikdy jeho vášeň. Zřídka kdy jsem jel viděl šťastnějšího než teď. Williams je zcela určitě britský super tým, ve kterém panuje uvolněnější atmosféra, bez politikaření a tlaku," zakončil syn šéfa FIA.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.