McLaren pokračuje v restrukturalizaci svého týmu, která se týká také vedení jednotlivých oddělení. Po příchodu Petera Prodromoua se rozloučí s šéfem aerodynamiky Dougem McKiernanem.
Aerodynamika byla v posledních sezónách velkou slabinou McLarenu, proto není divu, že Eric Boullier po svém příchodu podrobil zkoumání po nedostatečných výsledcích její personální strukturu.
Z Red Bullu do Wokingu přišel hlavní aerodynamik Peter Prodromou, nyní loučí s McKiernanem, kterého poslal na dovolenou a od začátku příštího roku již nebude zaměstnancem McLarenu.
"Velmi tvrdě pracujeme na tom, abychom McLaren dostali zpět tam, kam patří - na špici roštu. Abychom toho dosáhli, pečlivě vše jsme přehodnotili a nabrali jsme několik velmi talentovaných osobností," potvrzuje mluvčí McLarenu.
"Abychom nyní zabránili duplicitě rolí a abychom měli ty správné lidi na správných místech, zahájili jsme rozhovory s malou skupinou lidí, kteří žel nemají v nové struktuře místo. Jsme ale odhodlání maximálně podpořit ty, kterých se to dotkne," komentuje stáj z Wokingu propuštění McKiernana.
Prodromou začal pracovat pro McLaren v září a jeho práce již nese ovoce. Magnussen včera po kvalifikaci například uvedl věc, kterou jsem od něj dlouho neslyšel: "Měl jsem na měkkých pneumatikách tolik přilnavosti!"
Piloti McLarenu jsou s chováním vozu MP4-29 v Brazílii spokojenější (foto: McLaren)
I Button si začíná vůz čím dál více pochvalovat a méně si stěžovat na potíže s vyvážením: "Doteď jsem měl vždy špatné výjezdy ze zatáček, když bylo auto nestabilní při nájezdu do ní. Tady tomu tak není. Lehká přetáčivost nemá vliv na výkonnost - funguje to. Začíná mi to vyhovovat." Po pátečním neúspěšném experimentu s některými novými věcmi a přístupy k nastavní byli oba piloti po kvalifikaci podstatně spokojenější.
Větší vliv Prodromoua bude patrný v Abú Zabí, pro které McLaren chystá další větší balík vylepšení. Tým se tam ještě pokusí předstihnout mezi konstruktéry Ferrari. K dispozici sice bude dvojnásobek bodů, bude to ale stačit na zlikvidování 49bodové ztráty?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.