McLaren pokračuje v restrukturalizaci svého týmu, která se týká také vedení jednotlivých oddělení. Po příchodu Petera Prodromoua se rozloučí s šéfem aerodynamiky Dougem McKiernanem.
Aerodynamika byla v posledních sezónách velkou slabinou McLarenu, proto není divu, že Eric Boullier po svém příchodu podrobil zkoumání po nedostatečných výsledcích její personální strukturu.
Z Red Bullu do Wokingu přišel hlavní aerodynamik Peter Prodromou, nyní loučí s McKiernanem, kterého poslal na dovolenou a od začátku příštího roku již nebude zaměstnancem McLarenu.
"Velmi tvrdě pracujeme na tom, abychom McLaren dostali zpět tam, kam patří - na špici roštu. Abychom toho dosáhli, pečlivě vše jsme přehodnotili a nabrali jsme několik velmi talentovaných osobností," potvrzuje mluvčí McLarenu.
"Abychom nyní zabránili duplicitě rolí a abychom měli ty správné lidi na správných místech, zahájili jsme rozhovory s malou skupinou lidí, kteří žel nemají v nové struktuře místo. Jsme ale odhodlání maximálně podpořit ty, kterých se to dotkne," komentuje stáj z Wokingu propuštění McKiernana.
Prodromou začal pracovat pro McLaren v září a jeho práce již nese ovoce. Magnussen včera po kvalifikaci například uvedl věc, kterou jsem od něj dlouho neslyšel: "Měl jsem na měkkých pneumatikách tolik přilnavosti!"
Piloti McLarenu jsou s chováním vozu MP4-29 v Brazílii spokojenější (foto: McLaren)
I Button si začíná vůz čím dál více pochvalovat a méně si stěžovat na potíže s vyvážením: "Doteď jsem měl vždy špatné výjezdy ze zatáček, když bylo auto nestabilní při nájezdu do ní. Tady tomu tak není. Lehká přetáčivost nemá vliv na výkonnost - funguje to. Začíná mi to vyhovovat." Po pátečním neúspěšném experimentu s některými novými věcmi a přístupy k nastavní byli oba piloti po kvalifikaci podstatně spokojenější.
Větší vliv Prodromoua bude patrný v Abú Zabí, pro které McLaren chystá další větší balík vylepšení. Tým se tam ještě pokusí předstihnout mezi konstruktéry Ferrari. K dispozici sice bude dvojnásobek bodů, bude to ale stačit na zlikvidování 49bodové ztráty?
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.