Bývalý majitel týmu Jordan, Eddie Jordan, se zamyslel nad tím, proč postupně zkrachovaly všechny tři malé týmy, které do F1 v roce 2010 vstoupily společně - Marussia, Caterham a HRT.
"Týmy musejí používat přepravce domluvené Ecclestonem, jenže jejich náklady jsou vysoké. Dříve držitel komerčních práv platíval 10 milionů GBP [něco přes 350 milionů CZK] týmům, aby jim pomohl nést náklady na přepravu, ale Ecclestone od toho před dvěma lety upustil. Jsou zde také velké rozdíly v tom, jak je rozděleno 300 milionů USD [6,7 miliardy CZK] pro týmy, když většina z této sumy je vyplacena pěti největším týmům - Red Bull, Ferrari, McLaren, Williams a Mercedes.
Jsou zde čtyři důvody, proč tři týmy, které do F1 vstoupily v roce 2010 všechny selhaly. Zaprvé Caterhamu [dřívější Lotus], Marussii [dřívější Virgin] a HRT bylo slíbeno, že ve sportu bude rozpočtový strop ve výši 50 milionů EUR [necelých 1,4 mld CZK] a výkonný orgán FIA selhal v jeho zavedení.
Zadruhé, náklady na motor byly vloni asi 5 milionů GBP [necelých 177 milionů CZK], ale letos vzrostly díky zavedení nových hybridních turbo motorů na 15 milionů GBP [přes 530 milionů CZK]. Kdo je za to zodpovědný? Je to práce Bernieho Ecclestona, aby zajistil, že budou sliby dodrženy. A tyto náklady se příští rok nesníží, i když výrobci původně říkali, že ano."
Eddie Jordan (uprostřed) vloni v Monte Carlu ve společnosti Jeremy Clarksona (vpravo) z britského pořadu Top Gear (foto: Red Bull Racing)
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.