Bývalý majitel týmu Jordan, Eddie Jordan, se zamyslel nad tím, proč postupně zkrachovaly všechny tři malé týmy, které do F1 v roce 2010 vstoupily společně - Marussia, Caterham a HRT.
"Týmy musejí používat přepravce domluvené Ecclestonem, jenže jejich náklady jsou vysoké. Dříve držitel komerčních práv platíval 10 milionů GBP [něco přes 350 milionů CZK] týmům, aby jim pomohl nést náklady na přepravu, ale Ecclestone od toho před dvěma lety upustil. Jsou zde také velké rozdíly v tom, jak je rozděleno 300 milionů USD [6,7 miliardy CZK] pro týmy, když většina z této sumy je vyplacena pěti největším týmům - Red Bull, Ferrari, McLaren, Williams a Mercedes.
Jsou zde čtyři důvody, proč tři týmy, které do F1 vstoupily v roce 2010 všechny selhaly. Zaprvé Caterhamu [dřívější Lotus], Marussii [dřívější Virgin] a HRT bylo slíbeno, že ve sportu bude rozpočtový strop ve výši 50 milionů EUR [necelých 1,4 mld CZK] a výkonný orgán FIA selhal v jeho zavedení.
Zadruhé, náklady na motor byly vloni asi 5 milionů GBP [necelých 177 milionů CZK], ale letos vzrostly díky zavedení nových hybridních turbo motorů na 15 milionů GBP [přes 530 milionů CZK]. Kdo je za to zodpovědný? Je to práce Bernieho Ecclestona, aby zajistil, že budou sliby dodrženy. A tyto náklady se příští rok nesníží, i když výrobci původně říkali, že ano."
Eddie Jordan (uprostřed) vloni v Monte Carlu ve společnosti Jeremy Clarksona (vpravo) z britského pořadu Top Gear (foto: Red Bull Racing)
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.