Po dvanácti sezonách a devíti vítězstvích v Grand Prix F1 a také se zkušenostmi týmového šéfa stáje MW Arden z GP3 Mark Webber poznal už opravdu hodně úspěšných závodních stájí. Jak by tedy vypadal jeho optimální závodní tým? Nad tím se teď Australan zamyslel.
Moji piloti: Fernando Alonso a Mitch Evans"Je to skvělý mix zkušeností a neuvěřitelného talentu. Muž proti kterému jsem tvrdě bojoval ve Formuli 3000 a Formuli 1 a další extrémně schopný jezdec, kterého také zastupuji. Fernando je nejdokonalejším formulovým jezdcem, kterého znám. Je obdivuhodně rozmanitý, což dokázal za nejrůznějších podmínek. Když to vezmeme v agresivitě jeho jezdeckého stylu, tak dělá také kromě jiného nejméně chyb.
Mitch by veškeré tyto zkušenosti neutralizoval. Měl opravdu neobyčejně úspěšnou juniorskou kariéru, je neuvěřitelně rychlý, v závodních situacích skoro stejně jako Fernando a je také více než většina ostatních schopen být na špici. Oba jsou stejně vysocí a mají také stejnou váhu, což by Adrian [Newey] požadoval a jsou také hladoví, odhodlaní a vášniví. Perfektní obsazení."
Můj týmový šéf: Roger Penske"Bez debaty: On je tím mužem. Roger je zanícený, přímočarý a má neuvěřitelnou morálku. Jezdci, které znám a kteří pro něj jezdili, na jeho metody nenechají dopustit."
Můj týmový manažer: Davide Tardozzi"Davide je zodpovědný za logistiku u Ducati MotoGP a předtím vedl svůj tým ve WSBK [MS Superbiků]. Sám je dřívějším závodním jezdcem a jeho bilance jako manažera dělá dojem."
Můj šéfdesignér: Adrian Newey"Adrian přesně ví, na které oblati je třeba se soustředit a když na to přijde, tak je z jezdeckého pohledu nejlepším, s kým komunikovat optimalizaci auta. Normálně se na jeho auta moc hezky dívá a to i přesto, že předpisy stanovují škaredé rysy. Nejraději vzpomínám na RB6, který byl neuvěřitelně předvídatelným. Mým nejoblíbenějším autem v F1 je, stejně jako Ardianovým, Williams FW14B. Formule 1 ve své nejčistší podobě."
Mark vloni při zatím poslední GP Indie (foto: Red Bull Racing)
Moji inženýři: Pat Symonds, Ciaron Pilbeam a Simon Rennie"Kdybych měl Adriana, tak by přiháhl tu nejlepší smetánku inženýrů. Musel bych se rozhodout pro toto trio - moji dřívější inženýři, kteří jsou takovým vyvážením a disponují moderní praxí a tradičním citem pro potřeby jezdců."
Mé vysněné období: Konec 80. a začátek 90. let"Kdyby tento tým mohl jet v kterémkoliv myslitelném období, tak bych se rozhodl pro tehdejší tratě plus Sepang. Tehdy nabízela F1 dobrou rovnováhu mezi čistými závody a bezpečím. Auta měla velké motory, široké gumy a byla velice elegantní. Inženýři mohli také rozvíjet svoje designové filozofie. Moji staří hrdinové tehdy vykonávali svoje řemeslo. Vzpomínám si, jak jsem byl ještě mladým fanouškem, tehdy ještě pneumatiky měnili inženýři a jezdci sami. Řadící páky byly manuální, tratě byly techničtější díky rozmanitějším obrubníkům a výjezdové zóny byly k vidění jen zřídka."
Můj motor: 2003 BMW V10"Na hladkých gumách bychom vyhráli nad Ferrari (Enzem Ferrari), Williamsem (Sirem Frankem Williamsem), Lotusem (Colinem Chapmanem) i Brabhamem (Sirem Jackem Brabhamem)."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.