Po dvanácti sezonách a devíti vítězstvích v Grand Prix F1 a také se zkušenostmi týmového šéfa stáje MW Arden z GP3 Mark Webber poznal už opravdu hodně úspěšných závodních stájí. Jak by tedy vypadal jeho optimální závodní tým? Nad tím se teď Australan zamyslel.
Moji piloti: Fernando Alonso a Mitch Evans"Je to skvělý mix zkušeností a neuvěřitelného talentu. Muž proti kterému jsem tvrdě bojoval ve Formuli 3000 a Formuli 1 a další extrémně schopný jezdec, kterého také zastupuji. Fernando je nejdokonalejším formulovým jezdcem, kterého znám. Je obdivuhodně rozmanitý, což dokázal za nejrůznějších podmínek. Když to vezmeme v agresivitě jeho jezdeckého stylu, tak dělá také kromě jiného nejméně chyb.
Mitch by veškeré tyto zkušenosti neutralizoval. Měl opravdu neobyčejně úspěšnou juniorskou kariéru, je neuvěřitelně rychlý, v závodních situacích skoro stejně jako Fernando a je také více než většina ostatních schopen být na špici. Oba jsou stejně vysocí a mají také stejnou váhu, což by Adrian [Newey] požadoval a jsou také hladoví, odhodlaní a vášniví. Perfektní obsazení."
Můj týmový šéf: Roger Penske"Bez debaty: On je tím mužem. Roger je zanícený, přímočarý a má neuvěřitelnou morálku. Jezdci, které znám a kteří pro něj jezdili, na jeho metody nenechají dopustit."
Můj týmový manažer: Davide Tardozzi"Davide je zodpovědný za logistiku u Ducati MotoGP a předtím vedl svůj tým ve WSBK [MS Superbiků]. Sám je dřívějším závodním jezdcem a jeho bilance jako manažera dělá dojem."
Můj šéfdesignér: Adrian Newey"Adrian přesně ví, na které oblati je třeba se soustředit a když na to přijde, tak je z jezdeckého pohledu nejlepším, s kým komunikovat optimalizaci auta. Normálně se na jeho auta moc hezky dívá a to i přesto, že předpisy stanovují škaredé rysy. Nejraději vzpomínám na RB6, který byl neuvěřitelně předvídatelným. Mým nejoblíbenějším autem v F1 je, stejně jako Ardianovým, Williams FW14B. Formule 1 ve své nejčistší podobě."
Mark vloni při zatím poslední GP Indie (foto: Red Bull Racing)
Moji inženýři: Pat Symonds, Ciaron Pilbeam a Simon Rennie"Kdybych měl Adriana, tak by přiháhl tu nejlepší smetánku inženýrů. Musel bych se rozhodout pro toto trio - moji dřívější inženýři, kteří jsou takovým vyvážením a disponují moderní praxí a tradičním citem pro potřeby jezdců."
Mé vysněné období: Konec 80. a začátek 90. let"Kdyby tento tým mohl jet v kterémkoliv myslitelném období, tak bych se rozhodl pro tehdejší tratě plus Sepang. Tehdy nabízela F1 dobrou rovnováhu mezi čistými závody a bezpečím. Auta měla velké motory, široké gumy a byla velice elegantní. Inženýři mohli také rozvíjet svoje designové filozofie. Moji staří hrdinové tehdy vykonávali svoje řemeslo. Vzpomínám si, jak jsem byl ještě mladým fanouškem, tehdy ještě pneumatiky měnili inženýři a jezdci sami. Řadící páky byly manuální, tratě byly techničtější díky rozmanitějším obrubníkům a výjezdové zóny byly k vidění jen zřídka."
Můj motor: 2003 BMW V10"Na hladkých gumách bychom vyhráli nad Ferrari (Enzem Ferrari), Williamsem (Sirem Frankem Williamsem), Lotusem (Colinem Chapmanem) i Brabhamem (Sirem Jackem Brabhamem)."
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.