Emerson Fittipaldi předpovídá Fernandovi Alonsovi ještě aspoň šest let závodění.
O tom, že Fernando Alonso opustí Ferrari, se mluví už od léta, přesto tým z Maranella nespěchá s oficiálním prohlášením. Přestup do McLarenu se jeví být jedním z možných řešení, jak prodloužit Alonsovu kariéru.
O služby španělského jezdce se zajímá Honda, která bude od příští sezony dodávat motory právě McLarenu. Říká se ale, že Alonso hledá tým, kde bude vítězit hned od začátku a McLaren mu to nemůže garantovat. Dvojnásobný mistr světa ze sedmdesátých let Emerson Fittipaldi se domnívá, že Fernando Alonso má ještě čas…
Emerson Fittipaldi: „Jsou chvíle, kdy cítíš, že musíš změnit tým a právě v takové chvíli se ocitl Fernando Alonso. Prodloužení kariéry je vždy plusem. Já jsem naposledy v IndyCar zvítězil, když mi bylo 49 let, skončil jsem před Jacquesem Villeneuvem, kterému bylo 24. Věk není překážkou, když máte mladé srdce a toužíte závodit. Myslím si, že Fernando zůstane ve špičce ještě aspoň šest let a vím, o čem mluvím. Možná, že i déle.“
Bývalý šampión nesdílí obavy expertů, kteří nevěří v úspěšný návrat Hondy do F1. „Honda se chce vrátit s jistými garancemi a Fernando Alonso je skvělý jezdec, který může pomoci v novém projektu. Věřím, že bude úspěšný.“
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.