Emerson Fittipaldi předpovídá Fernandovi Alonsovi ještě aspoň šest let závodění.
O tom, že Fernando Alonso opustí Ferrari, se mluví už od léta, přesto tým z Maranella nespěchá s oficiálním prohlášením. Přestup do McLarenu se jeví být jedním z možných řešení, jak prodloužit Alonsovu kariéru.
O služby španělského jezdce se zajímá Honda, která bude od příští sezony dodávat motory právě McLarenu. Říká se ale, že Alonso hledá tým, kde bude vítězit hned od začátku a McLaren mu to nemůže garantovat. Dvojnásobný mistr světa ze sedmdesátých let Emerson Fittipaldi se domnívá, že Fernando Alonso má ještě čas…
Emerson Fittipaldi: „Jsou chvíle, kdy cítíš, že musíš změnit tým a právě v takové chvíli se ocitl Fernando Alonso. Prodloužení kariéry je vždy plusem. Já jsem naposledy v IndyCar zvítězil, když mi bylo 49 let, skončil jsem před Jacquesem Villeneuvem, kterému bylo 24. Věk není překážkou, když máte mladé srdce a toužíte závodit. Myslím si, že Fernando zůstane ve špičce ještě aspoň šest let a vím, o čem mluvím. Možná, že i déle.“
Bývalý šampión nesdílí obavy expertů, kteří nevěří v úspěšný návrat Hondy do F1. „Honda se chce vrátit s jistými garancemi a Fernando Alonso je skvělý jezdec, který může pomoci v novém projektu. Věřím, že bude úspěšný.“
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.