AUSTIN - 3. TRÉNINK; I když na čele nestrávily příliš času, dokázaly Mercedesy opět ovládnout trénink v Austinu. Hamilton znovu první. Nejlepší ze zbytku Williams.
V Austinu je dnes 13 °C , trať má 20 °C. Včera proběhla zajímavá tisková konference se šéfy týmů, na které se řešila především budoucnost a finance F1.
Na trati opět kraluje Mercedes. Hamilton včera porazil Rosberga o 0,003s. Nico Rosberg se však neobává a nechal se slyšet, že je má k dispozici a že ví, kde je získá - a dnes to hodlá ukázat.
Zelená vlajka, třetí trénink začíná:První na trať vyřáží Valtteri Bottas. Po němi Räikkönen a oba Lotusy. Po pěti minutách už vyjelo čtrnáct z osmnácti vozů. První měřený čas zajíždí Kevin Magnussen (1:48,261), ale v dalším kole se ještě zlepšuje.
Po deseti minutách na čele McLareny. Tabulka s časy se zaplňuje, za Magnussena a Buttona se řadí obě Force Indie. Massa probrzdil v zatáčce č.12. V dalším kole však se svým Williamsem zajíždí velmi rychlé sektory a je z toho nejrychlejší čas (1:39,820).
Na druhé místo se řadí Kvjat (Toro Rosso), Bottasův první rychlý pokus je o 1,1 s pomalejší než jeho týmového kolegy. Ricciardo zajíždí nejrychlejší čas, Bottas se zlepšuje a řadí se na druhé místo. Zatím čekám na časy Mercedesů, které zatím stojí v garáži.
Lewis Hamilton je v Americe ve formě (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Ferrari po pětadvaceti minutách na čtvrtém a šestém místě. Alonso se v jednom kole trápil v nájezdu do zatáček s nedostatkem přítlaku v přední části vozu a na výjezdech bylo FT14 přetáčivé.
Pořadí po půl hodině: Ricciardo, Bottas, Massa, Alonso, Kvjat, Räikkönen, Grosjean, Magnussen, Button, Hülkenberg,...
Zatímco Gutiérrez probrzdil v zatáčce č.12, konečně vyrážejí i Mercedesy. Aktuálně nejrychlejší čas Ricciarda je 1:39,693. Stříbrné šípy se však řadí na 17 a 18 místo. Hamilton se v dalším kole posouvá na místo páté.
"Jste spokojeni s brzdami?" ptá se Rosberg týmu. Ten odpovídá, že to není perfektní, ale má to zkusit a jet dál. Po pár kolech však zajíždí Němec do garáže. Teploty postupně o něco stoupají.
Hamilton skončil v hodinách v zatáčce č.12. a střídá týmového kolegu v garážích. Rosberg vyjíždí zeširoka do šikany 11 a vyjel mimo také v zatáčce č.12. Nezablokoval kola, vypadá to spíše na brzdy. Stačilo to na předposlední místo, za ním Vettel. Čtyřnásobný šampion spíše šetří motor a neuvidíme jej v kvalifikaci. Šéf Red Bullu však uvedl, že jedno kolo zřejmě zajede.
Na měkkou sadu pneumatik přezul Alonso a zajíždí nejrychleji - 1:39,1. Bottas vyráží také na měkké sadě, ale má potíže v zatáčce č.12. A zajíždí nejrychlejší - 1:38,4. Na třetí místo se řadí Räikkönen.
"Výzvou je za těchto chladnějších podmínek zahřát pneumatiky a brzdy," uvádí na Twitteru Mercedes.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti třetího tréninku
Zbývá šest minut a Hamilton opět posouvá Mercedes na první místo - 1:37,107. Druhý Massa ztrácí 1,1. To však platí jen chvíli, Rosberg zajíždí druhý nejrychlejší čas, na Hamiltona ztrácí 0,8s. Na čele tedy opět Stříbrné šípy. Dalšího zlepšení už se však už zřejmě nedočkáme. A trénink končí.
Přehled všech časů: PDF.
Výsledky:
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.