Bývalý mistr světa, Alain Prost, má za to, že nehoda mezi dvěma týmovými kolegy ve Spa změnila letošní boj o titul. Od té doby má spíše navrch Lewis Hamilton.
Šéfové Mercedesu reagovali na nehodu opravdu hodně kriticky, což podle Prosta změnilo i situaci mezi jezdci. Podle Alaina Prosta však v týmu nepanuje jasná režie ve prospěch Lewise Hamiltona, který od té doby vyhrál 4 závody v řadě, avšak situace se od Belgie uvnitř týmu změnila.
"U Mercedesu situaci zvládají docela dobře," říká Francouz, který je ambasadorem značky Renault. "Nevím, co se stalo po Spa, ale vypadá to zvláštně. Nevím, jestli můžeme říci, že někoho preferují, avšak něco se změnilo - změnila se dynamika."
"Je nevyhnutelné v tak dlouhé sezoně jako je tato, že jsou období, kdy se člověk cítí silný, a pak zase období, kdy se člověk cítí slabý. Vždycky se něco stane, když to nemáte ve svých rukou. Pokud se podíváte na situaci, která byla před Spa a která je po Spa, vidíte, že se něco změnilo."
"Ale pořád se můžeme dočkat změn, možná ne, ale když vezmeme v úvahu, že v posledním závodu se bude rozdávat 50 bodů, tak i maličkost ještě může vše změnit." Prost tedy nevěří, že by tým oficiálně stál za Hamiltonem a jeho víc podporoval, avšak připouští, že pokud má Rosberg takový pocit, tak to může snížit jeho šance na vítězství.
"Nevidíte to, prostě to cítíte, ale nevíte, jestli je to pravda. Ale pokud jste uvnitř nějakého týmu a začnete mít takový pocit, tak ztrácíte a souboj prohrajete." Prost ví o čem mluví, protože zažil týmové duely se jmény jako Lauda nebo Senna, podle něj i maličkosti mohou mít velké dopady. "I maličkost může změnit hodně. Vždy jsem říkal lidem, kteří byli kolem mě, že jsou velmi důležití."
"A samozřejmě nakonec jsou tu i media, která hrají svoji roli, avšak ne tu hlavní. Pokud cítíte v rámci týmu, že i maličkost je jinak, že se něco změnilo, pak jste prohráli. Pak můžete dělat cokoliv, ale jakmile to máte v hlavě, tak už se s tím dá jen těžko něco udělat."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.