Bývalý mistr světa, Alain Prost, má za to, že nehoda mezi dvěma týmovými kolegy ve Spa změnila letošní boj o titul. Od té doby má spíše navrch Lewis Hamilton.
Šéfové Mercedesu reagovali na nehodu opravdu hodně kriticky, což podle Prosta změnilo i situaci mezi jezdci. Podle Alaina Prosta však v týmu nepanuje jasná režie ve prospěch Lewise Hamiltona, který od té doby vyhrál 4 závody v řadě, avšak situace se od Belgie uvnitř týmu změnila.
"U Mercedesu situaci zvládají docela dobře," říká Francouz, který je ambasadorem značky Renault. "Nevím, co se stalo po Spa, ale vypadá to zvláštně. Nevím, jestli můžeme říci, že někoho preferují, avšak něco se změnilo - změnila se dynamika."
"Je nevyhnutelné v tak dlouhé sezoně jako je tato, že jsou období, kdy se člověk cítí silný, a pak zase období, kdy se člověk cítí slabý. Vždycky se něco stane, když to nemáte ve svých rukou. Pokud se podíváte na situaci, která byla před Spa a která je po Spa, vidíte, že se něco změnilo."
"Ale pořád se můžeme dočkat změn, možná ne, ale když vezmeme v úvahu, že v posledním závodu se bude rozdávat 50 bodů, tak i maličkost ještě může vše změnit." Prost tedy nevěří, že by tým oficiálně stál za Hamiltonem a jeho víc podporoval, avšak připouští, že pokud má Rosberg takový pocit, tak to může snížit jeho šance na vítězství.
"Nevidíte to, prostě to cítíte, ale nevíte, jestli je to pravda. Ale pokud jste uvnitř nějakého týmu a začnete mít takový pocit, tak ztrácíte a souboj prohrajete." Prost ví o čem mluví, protože zažil týmové duely se jmény jako Lauda nebo Senna, podle něj i maličkosti mohou mít velké dopady. "I maličkost může změnit hodně. Vždy jsem říkal lidem, kteří byli kolem mě, že jsou velmi důležití."
"A samozřejmě nakonec jsou tu i media, která hrají svoji roli, avšak ne tu hlavní. Pokud cítíte v rámci týmu, že i maličkost je jinak, že se něco změnilo, pak jste prohráli. Pak můžete dělat cokoliv, ale jakmile to máte v hlavě, tak už se s tím dá jen těžko něco udělat."
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.