Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo pro italskou televizi potvrdil, že Fernando Alonso definitivně z Maranella odchází. Proč?
Španěl o svém odchodu neustále mlží. Minulý víkend v Rusku uvedl, že udělá to, co je pro Ferrari nejlepší, a že jeho vůz příští rok nebude pohánět motor Mercedes. Nevyloučil ani roční přestávku, těžko si ale u profesionálního pilota představit, že by si dal dobrovolně pauzu - jezdit určitě touží.
A protože někteří stále pochybovali o tom, že by Ferrari opustil - přemýšleli například o závodění za rudou stáj v jiné sérii, Di Montezemolo včera uvedl: "Fernando odchází ze dvou důvodů. Za prvé: chce změnit prostředí. Za druhé: protože je ve věku, kdy si už nemůže znovu dovolit čekat na vítězství."
Španěl na titul s Ferrari marně čeká od svého příchodu v roce 2010. Třikrát skončil pouze druhý za Vettelem a dvakrát prohrál bitvu o šampionát až v posledním závodě (2010 a 2012). "Byl zklamaný, že během těch posledních let nevyhrál, a chtěl nový impuls."
Podle Alonsa se jeho volba po oznámení bude zdát "jasná." Očekává se, že přestoupí k McLarenu, jehož vozy bude od příštího roku pohánět Honda. Ta si přeje dlouhodobější úvazek, Alonso spíše pouze jednoletý, aby mohl po neúspěšném návratu japonské automobilky případně přestoupit k Mercedesu. Proto jedná o výkonnostní klauzuli, která by mu zaručovala možnost odchodu, pokud by podepsal na požadované 2 roky s opcí na další rok.
Luca di Montezemolo potvrzuje, že Fernando Alonso opouští Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Jeho místo u Ferrari zaujme Sebastian Vettel, což potvrdil šéf rakouského týmu Christian Horner či odborný poradce Helmut Marko (více zde). Scuderia oficiální prohlášení ohledně svých pilotů stále nevydala.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.