Jacques Villeneuve diskutoval v španělském tisku o Vettelovi, Ferrari a Alonsovi.
Co si myslíte o odchodu Vettela z Red Bullu?Jacques Villeneuve (JV): „Alonso není nejlepším hráčem pokeru…“
Můžete to vysvětlit?JV: „V F1 nestačí být nejrychlejší na okruhu. V tom je Fernando nejlepší, ne? Jenomže někdy musíte umět číst kombinace, a to Fernandovi zrovna moc nejde.“
To znamená, že se nachází v nevýhodné situaci?JV: „Co se týče přestupu Vettela – není dobře, že ho oznámil Red Bull s dodatkem, že míří do Ferrari. To pro Fernanda není dobré.“
Líbí se Vám spojení Vettel – Ferrari?JV: „Ano, může to být produktivní vztah. Sebastian přichází do nového týmu spokojen. Má na svém kontě už čtyři tituly mistra světa, proto má čas. Tato kombinace může přinést úspěch, uvidíme. A ve Ferrari jsou schopni postavit konkurenceschopný vůz.“
Bylo působení ve Ferrari pro Fernanda Alonsa neúspěchem? JV: „Ne, proč?“
Odchází bez titulu…JV: „To je pravda, ale i za volantem vozu, který nebyl dostatečně konkurenceschopný, Fernando dokázal, že je výborný jezdec. Poslední léta z něho udělaly lepšího jezdce.“
Jaký bude podle Vás jeho osud?JV: „Možná se vrátí do McLarenu, nevím.“
McLaren a nové motory Honda – je to dobrá kombinace?JV: „Nemyslím si to.“
McLaren je dobrý tým…JV: „To ano, ale Honda… Dobře je znám a nemyslím si, že budou v krátkodobém horizontu úspěšní. A Fernando potřebuje vítězit hned.“
Mohl by vynechat jednu sezonu…JV: „Nedomnívám se, že to udělá. V tom případě by několik měsíců Fernando nevěděl, co dělat. Jenomže on chce závodit.“
Jules Bianchi bojuje v japonské nemocnici o život. Měl po havárii Adriana Sutila vyjet na okruh safety car?JV: „Pravidla pro safety car by se měla změnit. Poté ale novináři a diváci řeknou, že závod je nudný. Možná by to zabránilo Bianchiho havárii. Já jen doufám, že se z toho dostane.“
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.